۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۴۳۱۱۵
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی:

دهه فجر یادآور اصل پیروزی مقاومت در برابر استکبار است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بابیان این‌که همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از 300 برنامه فرهنگی با محوریت شهدا در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، گفت: دهه فجر فرصتی طلایی برای بیان رشادت‌های شهدا، ایثارگران و مردم ایران در طول انقلاب اسلامی علیه استکبار جهانی است.
دهه فجر انقلاب اسلامي

حجت‌الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از 300 برنامه فرهنگی با محوریت شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، گفت: دهه فجر، دهه تکریم از مقام شامخ شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معظم ایشان است،

 

وی افزود: در ایام‌الله دهه فجر در سطح استان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که تمامی گروه‌های مردم از اقشار مختلف با خانواده شهدا و ایثارگران دیدار داشته و از رشادت‌های آن‌ها قدردانی کنند.

 

حجت الاسلام معصومی بابیان این‌که این دهه فرصت خوبی برای بیان رشادت‌های صورت گرفته توسط شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی به نسل جوان است، ادامه داد: شهدای انقلاب اسلامی با اهدای خون خود عزم راسخشان را برای دفاع از ایران اسلامی در مواجهه با دنیای کفر و استکبار نشان دادند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به این‌که عزت امروز ملت ایران مرهون فداکاری و جان‌فشانی شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها است، ادامه داد: شهدا و خانواده‌های آن‌ها در سخت‌ترین آزمون الهی جوانمردانه ایستادند و از آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی دفاع کردند.

 

وی هماهنگی برای حضور فجر آفرینان و پیام‌آوران ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران برای سخنرانی و روایتگری در مراسم و برنامه‌ها، تجمیع و سخنرانی در میدان امام و بردن المان شهدای انقلاب به میدان امام خمینی بیرجند جهت گل‌باران، شروع مراسم گل‌باران نیم ساعت قبل از مراسم رسمی در 12 بهمن را از برنامه مهم سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خراسان جنوبی عنوان کرد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، چاپ و توزیع کتاب و مجلات با موضوعات شهدای دوران انقلاب، توزیع کتاب در میان کتابخانه‌ها و مهدهای کودک، فراخوان و جشنواره شعر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، دیدار مسؤولان از مدارس شاهد در طول دهه فجر با هماهنگی آموزش‌وپرورش را از دیگر برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خراسان جنوبی عنوان کرد.

 

وی ادامه داد: مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزاری شهدا، آیین مهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای سراسر استان با حضور مسؤولان سازمان‌ها و نهادها در 16 بهمن‌ماه انجام خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام معصومی تأکید کرد: حضور در راهپیمایی روز 22 بهمن، دیدار و سرکشی مسؤولان دستگاه‌ها از 20 درصد خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان استان که با ایشان دیدار انجام‌نشده ازجمله برنامه‌های دهه فجر است که در خراسان جنوبی انجام‌شده و همچنین پدر شهید احمدی روشن در مراسم مهمانی لاله‌ها که به‌صورت محوری در شهر بیرجند برگزار می‌شود حضور خواهند داشت./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات