۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۴۳۴۶۰
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

بهره گیری از توان علمی طلاب در فعالیت های پژوهشی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که طلاب و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه از توانمند های بالایی در جهت انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی برخوردار هستند، گفت: تشکیل شورای علمی پژوهشی در بهره‌گیری از توان علمی این افراد بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نخستین کارگاه پایان‌نامه‌نویسی طلاب سطح سه مدارس علمیه خواهران استان با اشاره به تشکیل شورای پژوهشی حوزه های علمیه در استان گفت: این شورا با حضور گروه‌های علمی و فکری تشکل شد که استادان مجرب حوزه و دانشگاه از اعضای این شورای علمی پژوهشی هستند.

 

وی با اشاره به این که این شورای علمی پژوهشی به منظور هدایت و سیاستگذاری امور پژوهشی مدارس علمیه خواهران و همچنین پشتیبانی علمی از طلاب خواهر تشکیل شده است، بیان داشت: تشکیل این شورا گامی در جهت تحقیق و پژوهش در مداری علمیه خواهران است.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که این شورا از فعالیت‌های پژوهشی طلاب خواهر، پایان‌نامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران حمایت خواهد کرد، گفت: علاوه بر این اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک دینی با دیگر نهادها از ‌برنامه‌های این شورا است.

 

وی با اشاره به این که امروز توانمندی پژوهشی بالایی در مدارس علمیه وجود دارد، شناسایی این توانمندی‌‌های مهم را یکی از برنامه های این شورا اعلام کرد و افزود: باید از توان علمی و پژوهشی طلاب و فارغ التحصیلان حوزه به منظور فعالیت های گسترده علمی بهره گرفت.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که طلاب و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه از توانمند های بالایی در جهت انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی برخوردار هستند، بیان داشت: تشکیل شورای علمی پژوهشی در بهره‌گیری از توان علمی این افراد بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

وی، تشکیل شورای علمی پژوهشی را فرصت مناسبی برای طلاب مدارس علمیه به منظور تهیه پایان نامه های مناسب دانست و خاطرنشان کرد: این شورا طلاب را در تدوین پایان نامه های حوزوی نیز یاری خواهد داد.

 

وی فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران را رضایت‌بخش برشمرد و افزود: تاکنون بیش از 60 هزار نفر از طلبه‌های خواهر حوزه‌های علمیه فارغ‌التحصیل شدند و اکنون نیز 70 هزار نفر در حال تحصیل در مدارس علمیه هستند.

 

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که بیش از سه هزار طلبه خواهر در استان در حال کسب علم هستند، تصریح کرد: درک مسائل روز و درک نیاز جامعه از جمله ضروریات امر تبلیغ است.

 

حجت الاسلام غفاری با تاکید بر این که دشمن برخلاف گذشته با بهره‌گیری از فضای علمی و مجازی در قالب جنگ نرم مقابل ما ایستاده است، گفت: براساس بررسی‌های انجام شده سرانه هر انسان روی زمین هشت گیگابایت اطلاعات از انواع و افکار مختلف است.

 

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران مازندران با اشاره به ضرورت درک درست از ظرفیت‌های حوزه علمیه، تصریح کرد: بانوان نیمی از جمعیت جامعه و زیرساخت اخلاق، فهم و درک جامعه را شکل می‌دهند.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که دین اسلام توان پاسخ‌گویی به همه افکار و نحله‌های دنیا را دارد اما طلبه و آموزش و پرورش ما با امر پژوهش بیگانه هستند، خاطرنشان کرد: باید در حوزه‌های علمیه به تحقیق و پژوهش توجه ویژه شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات