۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۲۴۳۴۶۸
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد:

پیروی از سیره ائمه اطهار همدمی برای انسان در عالم برزخ است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد گفت: خانه قبر، خانه وحشت و تنهایی است؛ از این رو باید همراه خود انیس و همدم ببریم، پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) و ترک معصیت همدم و مونس انسان در عالم برزخ هستند.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم میر حسینی، استاد حوزه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های اخلاقی این مدرسه که در سالن اجتماعات برگزار شد، گفت: خانه قبر، خانه وحشت و تنهایی است؛ از این رو باید همراه خود انیس و همدم ببریم، پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) و ترک معصیت همدم و مونس انسان در عالم برزخ هستند.  

 

وی ابراز کرد: خداوند متعال در آیه 2 سوره ملک می فرماید:« الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ، همان که مرگ و زندگى را بیافرید تا شما را بیازماید که کدامتان به عمل نیکوتر است، و او شکست ناپذیر آمرزنده است.»؛ خداوند متعال در این آیه مرگ را مقدم بر حیات می داند؛ چرا که مرگ زمینه ساز حیات مجدد است.

 

استاد حوزه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد اظهار کرد: در عالم برزخ، روح انسان در بدن مثالی قرار می گیرد و از نعمات و الطاف الهی بهره مند می شود و گاهی از جانب خداوند الهام می شود که بازماندگان، کمبودهای او را جبران کنند تا نقص های او جبران شود.

 

میر حسینی با اشاره به این که انفاق، صدقه و تلاوت قرآن، موجب ترفیع درجه اموات می شود، گفت: برتمام بازماندگان لازم است که دین های میت را جبران کنند؛ نماز، روزه، حقوق همسر، حقوق پدر و مادر و رضایت آن ها دین هایی است بر گردن میت، که باید بازماندگان آن ها را ادا کنند.

 

این کارشناس مذهبی افزود: اهل بیت(ع) سفارش می کردند که به یاد اموات باشید، ما یقین داریم که باید از این دنیا برویم، اما نمی دانیم کی می رویم؛ لذا باید هر لحظه خود را آماده کنیم و زمانی آماده هستیم که دینی بر گردن ما نباشد و دیگران از ما راضی باشند.

 

وی با بیان این که عملکرد ما در دنیا باید راه و رسم اهل بیت(ع) باشد، ابراز کرد: اگر ما اعمال و رفتارمان را با خاندان عصمت بسنجیم، وقتی وارد عالم برزخ می شویم، شب اول قبر، شب اول راحتی ما می شود و دری از باغ های رضوان الهی بر روی ما باز می شود و غرفه هایی از قصرهای بهشتی عائد ما می شود.

 

استاد حوزه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد با اشاره به این که «وَلِبَاسُ التَّقْوَىَ ذَلِکَ خَیْرٌ ، و[لى‏] بهترین جامه، [لباس‏] تقوا است. »، اظهار کرد: عفت و پاکدامنی، هم در دنیا انسان را حفظ کرده و از شر شیطان نگه می دارد و هم در عالم قبر پوشش او خواهد بود.

 

میر حسینی گفت: عکس العمل های ما در دنیا، در عالم برزخ عائد ما می شود؛ لذا بهترین عمل را داشته باشیم که بهترین نتیجه نصیب ما شود؛ مرگ یک زندگی ایده آل تر از زندگی دنیا است؛ نعمات فوق العاده بالاتر و لذت بخش تر از عالم دنیا دارد و به هم ترتیب نیز عذاب های آن بیش تر از عالم دنیا است./1309/پ202/ب6

ارسال نظرات