۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۴۳۶۰۸

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ اعلام برنامه‌های ستاد گرامیداشت دهه فجر دانشگاه فردوسی، راه اندازی باشگاه مجازی لبیک ویژه عمره‌گزاران دانشگاه فردوسی و برگزاری جلسه شورای هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی مشهد از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، دکتر احمدرضا اصغرپور، معاون اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، ویژه برنامه‌های این دانشگاه در طول دهه فجر انقلاب اسلامی را اعلام کرد.

 

 

وی با اشاره به نامگذاری دهه فجر امسال با عنوان «پیشرفت و عدالت در پرتو اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، اظهار کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه در این راستا برنامه‌های گسترده‌ای برای برگزاری باشکوه ایام الله دهه فجر امسال پیش بینی کرده است که با مشارکت کلیه اقشار دانشگاهی برگزار خواهد شد.

 

اصغرپور گفت: این برنامه‌ها متناسب با نام روزهای دهه فجر و مشتمل بر مراسم و آیین‌های جشن و گرامیداشت و نیز ویژه برنامه‌های محتوایی و علمی است.

 

مدیر اجتماعی دانشگاه فردوسی با اشاره به هتک ساحت مقدس نبی اکرم(ص) خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد ضمن محکوم کردن اقدام موهن نشریه فرانسوی در اهانت به رسول گرامی اسلام(ص) برنامه‌هایی را با مضمون آموزه‌های نبوی(ص) تدارک دیده است.

 

اصغرپور در ادامه افزود: فضاسازی و آذین‌بندی محیط دانشگاه، عطرافشانی و گل باران مزار شهدای گمنام دانشگاه، شرکت گسترده دانشگاهیان در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن، جشن بزرگ انقلاب اسلامی، مسابقه پیامکی همراه با آفتاب به صورت روزشمار انقلاب، برگزاری محفل انس با قرآن، برنامه ده شب با انقلاب ویژه خوابگاه‌ها از جمله این برنامه ها است.

 

وی افزود: دیدار با خانواده شهدای انقلاب اسلامی دانشگاه، انتشار و توزیع ویژه‌نامه نقش مشهد در انقلاب اسلامی، بازدید از آسایشگاه جانبازان انقلاب اسلامی، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی برای دانشکده‌ها و واحدهای اداری دانشگاه، پخش سرودهای انقلابی در سطح دانشگاه در لحظه ورود تاریخی امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، برگزاری نمایشگاه‌های عکس انقلاب و کتاب با محوریت انقلاب اسلامی از جمله دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در دانشگاه است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه همچنین برگزاری مراسم قرائت سوره فجر در نمازخانه‌های خوابگاه‌های فجر و پردیس، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی، برگزاری دعای توسل و دعوت از راویان انقلاب در خوابگاه‌ها، جشنواره فرهنگی و هنری پیله با محوریت نقش بانوان در انقلاب اسلامی، نشست خبری با موضوع معرفی دستاوردهای علمی دانشگاه و دانشجویان در انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.

 

وی در ادامه به برگزاری جشنواره فرهنگی،  ورزشی کارکنان دانشگاه، مسابقات کتابخوانی و تفسیر سوره فجر، مسابقه عکاسی با موضوع عکس انقلاب، مسابقه کتابخوانی و مسابقه روزنامه دیواری در سطح خوابگاه‌های دانشجویی، مسابقات دومینو و سودوکو به مناسبت دهه فجر اشاره کرد.

 

اصغرپور از آمادگی دانشگاهیان به ویژه تشکل‌های اسلامی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی و هنری جهت حضور حداکثری و باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن خبر داد.

 

باشگاه مجازی لبیک ویژه عمره گزاران دانشگاه فردوسی مشهد راه‌اندازی شد

 

باشگاه مجازی لبیک در راستای حفظ انسجام بین زائران عمره دانشجویی دانشگاه فردوسی و ایجاد فضای معنوی با موضوع حج و زیارت در فضای سایبر، به صورت یک تالار گفت‌وگو در شبکه اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد (پاد) راه‌اندازی شد.

 

ستاد عمره دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد به منظور حفظ ارتباط با دانشجویان معتمر به منظور ایجاد فضای معنوی اقدام به راه‌اندازی باشگاه لبیک کرده است.

 

این باشگاه به صورت مجازی در پایگاه اشتراک دانش دانشگاه فردوسی مشهد به نشانی http://pad.um.ac.ir ایجاد شده است و در این باشگاه برای دانشجویان زائر ادوار مختلف فضایی ایجاد شده است تا آن‌ها بتوانند خاطرات، عکس‌ها، دل‌نوشته‌ها، فیلم‌ها و... را قرار دهند و به این ترتیب یاد سفر را زنده نگاه دارند.

 

 دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند جهت ثبت نام در باشگاه مجازی لبیک با مراجعه به پایگاه اشتراک دانش پاد با نام کاربری و گذرواژه خود (پرتال دانشجویی) وارد این پایگاه شده و در قسمت گروه ها، باشگاه مجاری را انتخاب و عضو این باشگاه شوند.

 

راهیابی یک اثر از بانوی عکاس مشهدی به عنوان تنها نماینده ایران به مسابقه بین المللی عکاسی ترکیه

 

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس اعلام کرد: یک اثر عکاسی از صدیقه فخرایی عضو انجمن عکاسان خراسان رضوی به چهارمین مسابقه بین المللی عکاسی " آربلا" ترکیه راه یافت.

 

سید حجت طباطبایی با اعلام این خبر افزود: در این دوره از مسابقات تعداد 1135 عکاس از 35 کشور جهان با ارسال 6861 اثر در این مسابقه شرکت کردند.

 

وی ادامه داد: از بین این آثار تنها 123 عکس از 123 عکاس از 13 کشور جهان به بخش نمایشگاه راه یافت که اثری ازصدیقه فخرایی، تنها نماینده ایران از انجمن عکاسان خراسان رضوی  در بین آثار منتخب از سوی هیات داوران بود.

 

گفتنی است، چهارمین مسابقه عکاسی" آربلا" ترکیه در سه بخش رنگها و ماکارانی، زندگی بدون مرز و بخش آزاد تحت نظر فدراسیون جهانی هنر عکاسیFIAP و انجمن عکاسان ترکیه TFSF برگزار شد.

 

همچنین امور سینمایی و سمعی و بصری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس اعلام کرد: صدیقه فخرایی پیش از این در جشنواره استانی معلولان اداره کل بهزیستی خراسان رضوی  به عنوان برگزیده بخش مناسب سازی معرفی شد.

 

310 کانون فرهنگی مسجد در خراسان شمالی به استقبال سی و ششمین فجر پیروزی  می روند

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری به همت اعضا و فعال این کانون ها در شهرها و روستاهای استان به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر داد و گفت:  اعضا و فعالان این کانون ها با در نظر گرفتن برنامه های مختلف مذهبی، فرهنگی و هنری به استقبال سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می روند.

 

وی برگزاری برنامه "ده شب ده مسجد"را به عنوان اولین برنامه در این باره نام برد و گفت: این برنامه ها از 12 بهمن، همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران آغاز و تا 22 بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 

مسؤول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان همچنین افتتاح رسمی 36 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرها و روستاهای استان را به اهم برنامه های ایام دهه فجر افزود.

 

وی در ادامه کلاس های تربیتی «اخلاق در خانواده» با هدف تحکیم خانواده اسلامی و انقلابی را دیگر برنامه دراین ایام نام برد و گفت: این کلاس ها به همت کانون فرهنگی هنری شهدای گریوان بجنورد در ایام دهه فجر برگزار می شود و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

 

مسؤول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجرخراسان شمالی، برگزاری نشست های "نگرشی دیگر" را نیز در ادامه برنامه های کانون هاو این دبیرخانه اعلام کرد وگفت: این کارگاه ها با هدف تعمیق بخشی به ارزش های دینی و فرهنگی و نیز مبانی انقلاب اسلامی در کانون های فرهنگی هنری استان در ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برگزار می شود.

 

شیرازیان اضافه کرد: برگزاری نشست تخصصی «زن، خانواده و انقلاب اسلامی»، کارگاه«تربیت انقلابی؛امنیت مرزها» درکانون های مستقر در مساجد نقاط مرزی استان، برپایی نمایشگاه هایی با هدف تبلیغ ارزش های دینی همچون عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، برگزاری محافل قرآنی، برگزاری مراسم پیوند مسجد و مدرسه با حضور دانش آموزان و فعالان نونهال در کانون ها، برگزاری محافل انس با قرآن را می توان به دیگر برنامه هایی که در ایام دهه فجر به اجرا در می آید.

 

وی گفت: برپایی مراسم جشن و سخنرانی با حضور سخنرانان برجسته و نیز برگزاری برنامه ها ی خودجوش مردمی و همراه با آش نذری به نوعی شکرانه پیروزی انقلاب اسلامی در کانون ها همچون تبلیغات و برگزاری مسابقات و نیز برپایی ایستگاه های صلواتی به مناسبت دهه فجر دیگر برنامه های مدنظر در کانون های مساجد استان است.

 

معاون هنری و سینمایی ارشاد خراسان رضوی منصوب شد

 

طی حکمی ازسوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ناصر نبی زاده به عنوان معاون هنری و سینمایی این اداره کل منصوب شد.

 

طی حکمی از سوی سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ناصر نبی زاده به  عنوان معاون هنری و سینمایی این اداره کل منصوب و در جلسه شورای معاونین که صبح امروز در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد معرفی شد.

 

در این حکم آمده است: با عنایت به ضرورت توسعه ارزش ها و مفاهیم والای انسانی در جامعه و ضرورت استفاده از ابزار هنر به عنوان یک عامل اشاعه مفاهیم ارزشی در جامعه و بنا بر اقتضائات این استان بالنده فرهنگی که صبغه ارزش های دینی و مذهبی در آن برجسته تر است و نظر به شایستگی های جنابعالی از جمله کسب تحصیلات تخصصی مرتبط ، سابقه عملکرد موفق در انجام مسوولیت های مربوط به حوزه هنر ، به عنوان معاون هنری و سینمایی منصوب می شوید . موکدا انتظار می رود ضمن انجام تعامل مناسب با جامعه هنری استان و توجه جدی به مقوله اقتصاد هنر، مخصوصا به توسعه هنر سینما بویژه به لحاظ قابلیت بسیار خوب خراسان رضوی در پرورش هنرمندان این عرصه ، از دو جهت فنی و محتوای ارزشی مطابق شوونات یک استان مذهبی نیز اهتمام شود . هم چنین لازم است از ارتباطات مناسب و تعاملات شایسته با پیش کسوتان عرصه هنر و توجه به مشکلات آنان غفلت نشود . توفیق جنابعالی را در انجام وظایف محوله از محضر خداوند منان و در پناه عنایات ائمه معصومین علیهم السلام و توجهات خاص حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام خواهانم.

 

گفتنی است: ناصر نبی زاده پیش از این در سمت های معاون فرهنگی ،هنری اداره کل، معاون اداره کل میراث فرهنگی، مسئول ستاد فعالیت های فرهنگی و هنری و رئیس سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری نیشابور و.... را در کارنامه خود دارند.

 

همچنین سید حمید طباطبایی که پیش از این معاون هنری و سینمایی این اداره کل بود به عنوان قائم مقام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منصوب شد.

 

سید حمید طباطبایی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه هنرهای زیبای تهران و از جانبازان 8 سال دفاع مقدس و تهیه کننده و تولید کننده برنامه های تلویزیونی و مدیر گروههای مختلف صدا و سیمای خراسان رضوی از ابتدای اردیبهشت سال 1392 به مدت 2 سال از صدا و سیمای خراسان رضوی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مامور گردیده است.

 

برگزاری جلسه شورای هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی مشهد

 

مسؤول دبیرخانه و کمیته 13 گانه شورای هیئات مذهبی مشهد از برگزاری جلسه شورای هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی مشهد خبر داد.

 

حجت الاسلام نمازی فرد معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امروز همه دریافته اند که نقش روحانیت توانمند و بصیر، بی بدیل است.

 

وی افزود: هیئات های مذهبی نیز که همیشه خود را دنباله رو علما و روحانیت می دانند، مکرر تقاضا دارند مبلغان و روحانیون در مراسم و مجالس حضور فعال داشته باشند تا هیئات مذهبی از راهنمایی ها و سخنرانی های آنان بهره مند شوند.

 

وی در ادامه گفت: حفظ، تقویت و انسجام هیئات مذهبی از نکات حائز اهمیت است،لذا باید همه امورات هیئات مذهبی از طریق شورای هیئات مذهبی که منتخب هیئات است، صورت گیرد و کلیه دستگاه های اجرایی و مسؤولین و نهادها و از همه مهمتر هیئات مذهبی از طریق شورا، اموراتشان را پیگیری کنند.

 

رییس شورای هیئات مذهبی مشهد نیز در این جلسه با بیان این که حاشیه شهر از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، گفت: از این پس جلساتی به صورت مستمر در مناطق حاشیه شهر مشهد برگزار خواهد شد و آغاز این برنامه ها و جلسات از همین مکان خواهد بود.

 

این گردهمایی در مسجد پنج تن شهرک شهید رجایی و با حضور اعضاء هیئات مذهبی مشهد برگزار شد./934/پ203/ب4

ارسال نظرات