۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۴۴۳۹۷
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست خبری تحلیلی روحانیت انقلابی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست خبری تحلیلی روحانیت انقلابی «دیروز، امروز، فردا»، با حضور جمعی از خبرنگاران استان قم، در سالن اجتماعات خبرگزاری رسا برگزار شد.
نشست خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عصر امروز نشست خبری تحلیلی روحانیت انقلابی«دیروز، امروز، فردا»، با حضور جمعی از خبرنگاران استان قم، در سالن اجتماعات خبرگزاری رسا برگزار شد.

 

یحیی عقیلی، جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) درباره شهدای جامعه روحانیت اظهار داشت: ایشان در زمان حیات خود اشاره کرده بودند که شهدای روحانی 5/2 برابر شهدای دیگر اقشار هستند.

 

وی افزود: بنیاد شهید پس از رحلت امام(ره)، با بررسی دقیق آمار شهدا به این نکته قابل توجه رسید که تعداد 4 هزار و 500 شهید روحانی در دفاع مقدس داشته ایم و این آمار نشان‏گر این مطلب است که تعداد شهدای روحانی شش برابر شهدای دیگر اقشار است؛ تا فرصت و اسناد موجود هست باید اطلاعات خود را در زمینه شهدای روحانی بالا ببریم و رسانه‏ها نیز می‏توانند نقش بسیار مفیدی در این زمینه ایفا کنند.

 

جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی از شهید کمال کرسل یاد کرد و افزود: در صحنه بین الملل نیز شهدایی از جمله کمال کرسل فرانسوی داریم که پس از شیعه شدن، در مدسه‏های علمیه نجف آباد و قم مشغول تدریس شد و پس از آن نیز در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام عبدالله حاج صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فلسفه وجودی روحانیت پرداخت و تصریح کرد: فلسفه وجودی روحانیت، رهبران معصوم دینی هستند؛ پیامبر(ص)، نقش رسالتی در دین دارد و ولایت، قائم مقام خداوند و سخنگوی دین است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود به نقش محوری روحانیت در جامعه اشاره کرد و افزود: پس از جایگاه پیامبری و ولایت، روحانیت دومین نقش را به عنوان راهبری جامعه دارند؛ ولایت فقیه یعنی حاکمیت جهان اسلام، به عنوان ولی امام معصوم در زمان غیاب امام است؛ وظیفه روحانیت راهبری و اجرایی کردن احکام خداوند است./840/پ202/ف

ارسال نظرات