۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۴۴۶۴۸
امام جمعه مانه و سملقان:

ایمان به خدا و پشتوانه مردمی رمز پیروزی و تداوم نقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مانه و سملقان گفت: رمز پیروزی انقلاب سال 57 و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران ایمان به خدا و پشتوانه مردمی است.
حجت الاسلام احمدزاده - امام جمعه مانه و سملقان - گفتمان ديني هنرستان كشاورزي آشخانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه شهرستان مانه و سملقان، عصر امروز در گفتمان دینی که با موضوع انقلاب اسلامی در شهر آشخانه، مرکز این شهرستان با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان، مدیران و مربیان هنرستان کشاورزی و  هنرجویان این هنرستان برگزار شد، با اشاره به نقش جوانان در پیروزی انقلاب و استقرار و استحکام نظام اسلامی، خواستار تداوم نقش آفرینی جوانان در اعتلای نظام و اسلام شد.

 

وی با تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر، این دهه را جزو ایام الله خواند و افزود: دهه مبارک فجر در هر سال فرصتی برای تجدید پیمان مردم با آرمان های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی است تا دشمنان متوجه شوند که مردم ایران همچنان به پای آرمان های خود ایستاده و ذره ای عقب ننشسته اند.

 

حجت الاسلام احمدزاده با بیان این که امام خمینی(ره) با پشتوانه ایمان به خداوند متعال و حمایت مردمی موفق شد انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند، اضافه کرد: ملت مسلمان ایران نیز با فطرت خداجوی خود از رهبری امام خمینی(ره) تبعیت کرده و با هدایت او انقلابی را ایجاد کردند که تمام دنیا متحیر شده بود.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران فضل الهی و برگرفته از قدرت برآمده از ایمان مردم بود و در حالی که رژیم منحوس پهلوی تمام تلاش خود را برای ماندگاری می کرد و کشورهای مختلف دنیا نیز از این رژیم حمایت می کردند قدرت و وحدت مردم با رهبری امام راحل(ره) بساط آن ها را در هم پیچید و فصل جدیدی از تاریخ این سرزمین گشوده شد.

 

حجت الاسلام احمدزاده معنوی بودن نهضت انقلاب اسلامی را وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران در سال 57 با سایر انقلاب های جهان دانست و افزود: با وجود آن که اغلب انقلاب های جهان پس از چند سال از مسیر اصلی خود منحرف می شوند اما انقلاب و نظام اسلامی ایران به دلیل پشتوانه اسلامی و دینی و نیز رهبری ولایت فقیه همچنان باقدرت و شوکت به مسیر راستین خود ادامه داده و روز به روز نیز بر مؤفقیت ها و دستاوردهای آن افزوده می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان در غرب استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برخی نکات اخلاقی برای حرکت در مسیر انقلاب، خطاب به جوانان گفت: در حال حاضر بهترین راه برای خدمت به نظام و انقلاب از سوی شما جوانان تقویت ایمان به خداوند و تحصیل علم و دانش است.

 

وی با بیان این که جامعه و نظام اسلامی ایران برای آینده خود به علما و دانشمندان در رشته های مختلف علمی نیاز دارد، اضافه کرد: کسب علم در کنار تقویت ایمان ضامن سعادت فردی و اجتماعی جوانان و در نتیجه توسعه و پیشرفت کل کشور خواهد بود.

 

امام جمعه مانه و سملقان تصریح کرد: سربلندی کشور و نظام اسلامی منوط به میزان علم و دانش است بنابراین می بایست جوانان و نوجوانان در راه یادگیری علم از هیچ تلاشی دریغ نکرده و مسؤولان و متولیان امر نیز مشکلات و موانع موجود در این راه را مرتفع سازند.

 

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به این که عزت و سعادت واقعی از آن خداوند است، افزود: جوانان برای کسب عزت و سعادت سعی کنند رابطه خود را با خدا قوی تر کنند چرا که دور شدن از آموزه های دینی و اسلامی آنها را از راه راست دور کرده و به انحراف می کشاند.

 

گفتنی است، در این گفتمان دینی حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه شهرستان مانه و سملقان و استاد حوزه علمیه آشخانه به سؤالات و شبهات جوانان شرکت کننده پیرامون انقلاب و مسائل مربوط به نظام اسلامی پاسخ داد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات