۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۴۴۸۸۶
به میزبانی فاروج؛

گردهمایی مسؤولان ستادهای نماز جمعه خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: ششمین گردهمایی مسؤولان ستاد‌های نماز جمعه استان خراسان شمالی به میزبانی شهرستان فاروج برگزار می شود.
نماز جمعه

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری ششمین گردهمایی مسؤولان ستادهای نماز جمعه خراسان شمالی به میزبانی مرکز شهرستان فاروج خبر داد و افزود: این گردهمایی پنج شنبه شانزدهم بهمن ماه امسال در محل دفتر امام جمعه برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که موضوع این گردهمایی تبیین راهکارهای ستاد موفق و بررسی عملکرد ستاد‌های نماز جمعه شهرستان‌های هشت گانه استان خراسان شمالی در سال 93 است، اضافه کرد: گردهمایی مسؤولان ستادهای نماز جمعه استان با هدف بررسی راهکارهای تقویت آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان این که در حال حاضر 70 نفر در ستاد نماز جمعه شهرستان فاروج عضو بوده و در برگزاری این آیین عبادی سیاسی مشارکت می کنند، افزود: ستاد نماز جمعه شهرستان فاروج با برگزاری برنامه های متعدد در ایام سال یکی از فعال ترین ستادهای نماز جمعه استان خراسان شمالی به شمار می رود.

 

وی با اشاره به برخی از فعالیتهای ستاد نماز جمعه شهرستان فاروج، اظهار داشت: برگزاری جلسات مستمر هفتگی برای برادران و خواهران، اجرای مسابقه نماز جمعه در تمام هفته ها از خطبه های نماز جمعه و اهدای جوایز به نفرات برگزیده در همان هفته، توزیع نشریه آدینه فاروج و تشکیل گروه ارشاد نماز جمعه توسط ستاد برادران برای ارشاد کسبه به منظور حضور در نماز جمعه از جمله فعالیت های این ستاد محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام قلیزاده خاطرنشان کرد: پیگیری برای ساخت مصلی و اجرای طرح مشارکت متری در ساخت مصلی، اجرای برنامه هالی متنوع همزمان با پنجم مرداد، تجلیل از تمامی اعضای ستاد نماز جمعه، تهیه لباس برای برادران ستاد جهت استفاده در روز مأموریت، شیفت بندی اعضا و مجریان و به روز رسانی پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه شهرستان از دیگر اقدامات ستاد نماز جمعه فاروج در طول سال هستند.

 

به گفته وی به روزرسانی اخبار و اطلاعات مربوط به نماز جمعه فاروج در سایت امامت و سایت ستادهای نماز جمعه، جذب نوجوانان و جوانان و عضوگیری جدید، صدور کارت برای تمامی اعضا، پذیرایی از نمازگزاران در مناسبت های مختلف، دایر کردن ایستگاه خدمت توسط هلال احمر و شبکه بهداشت در مناسبت ها، بیان احکام توسط علمای شهرستان و دیوار نویسی تبلیغ نماز جمعه در تمامی روستاهای بخش مرکزی از دیگر اقدامات ستاد نماز جمعه شهرستان فاروج به شمار می روند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج در ادامه با اشاره به روش های جذب و رویش جمعیت در نماز جمعه، خاطرنشان کرد: اخلاق نیک و تکریم و احترام به نمازگزاران، داشتن روحیه ولایت مداری، بسترسازی برای حضور جوانان و نوجوانان، ایجاد دسترسی آسان نمازگزاران به مصلی، سرویس ایاب و ذهاب، تبلیغات مناسب و استفاده از جوانان و تجربیات بزرگان و معتمدین شهر و افرادی که سابقه درخشان دارند از جمله راهکارهای جذب بیشتر نمازگزاران به نمازهای جمعه محسوب می شود.

 

گفتنی است، شهرستان دارالعلماء فاروج در شرق استان خراسان شمالی و در مسیر مشهد مقدس واقع شده است./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات