۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۴۵۶۲۸
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد:

والدین دوست فرزندان خود باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) مشهد به اهمیت تربیت اشاره کرد و گفت: والدین دوست و رفیق فرزندان خود باشند و نیز رفیقی مناسب برای فرزند خود انتخاب کنند.
والدین دوست فرزندان خود باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید کاشی، استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) مشهد امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت که با موضوع «اخلاقی تربیتی» در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: شاد کردن دل مؤمن از مصادیق طاعت الهی است.

 

وی به اهمیت مشاوره قبل ازدواج اشاره و ابراز کرد: دختر و پسر برای ازدواج باید به بلوغ و رشد لازم برای زندگی رسیده باشند؛ بلوغ عاطفی، جسمی، عقلانی لازمه اداره کردن زندگی است و در این میان رسیدن به رشد و بلوغ اقتصادی به طور خاص برای پسران لازم است.   

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران مشهد به جایگاه و اهمیت نماز خواندن اشاره کرد و گفت: نماز خواندن فرصتی است که انسان با خداوند متعال که بزرگترین شخصی حقیقی و حقوقی عالم است، ارتباط برقرار کند؛ خداوندی که نعمات را در اختیار ما قرار داده است و شایستگی به ما عطا کرده است تا به رشد و تعالی برسیم.

 

سید کاشی به اهمیت گفت و گو در روابط بین همسران اشاره و اظهار کرد: احساسات و انتظارات خود را با همسر خود در میان بگذارید؛ چرا که این عمل سبب تداوم و نشاط در زندگی می شود.

 

این استاد تفسیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه معصومه(س) مشهد با اشاره به این که وقوف در امور شبهه ناک، از مصادیق تقوا است، افزود: تفکر قبل از انجام عمل، سبب انجام طاعت بیش تر خداوند می شود؛ از این رو قبل از انجام عمل فکر کنید که آیا این عمل در راستای رضای خداوند است یا خیر؟ 

 

این کارشناس مذهبی خطاب به والدین گفت، اظهار کرد: والدین دوست و رفیق فرزندان خود باشند و نیز مراقب باشند که آن ها به چه کسانی رفاقت می کنند.

 

وی به درمان دروغ گویی اشاره و ابراز کرد: خود بینی و حقارت، بزرگترین علت و منشا دروغ گویی است، فرد دروغگو به علت این که می خواهد خود را عرضه کند دست به دروغ می زند. انسان می بایست قبل از این که این عمل او تبدیل به گناه شود، آن را کنترل کند، از این رو سعی کنید از تفحص در زندگی دیگران خودداری کنید تا آنان وادار به دروغ گفتن نشوند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران مشهد در پاسخ به این پرسش که چگونه فرزندان خود را ترغیب به نماز خواندن کنیم، گفت: به این نکته باید توجه کنیم که به اجبار نمی توان آموزه های دین را از فرزندان خواست، بلکه باید او را تشویق کرد و میل به نمازخواندن را در او ایجاد کرد./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات