۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۴۵۶۲۹
عضو هیأت رییسه مجلس:

گسترش حوزه‌های علمیه از برکات انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ فرهنگی گفت: به برکت انقلاب اسلامی گسترش حوزه‌های علمیه افزون بر مراکز استان‌ها به شهرستان‌ها نیز رسیده است.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جمع اهالی شهرستان با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اساس انقلاب اسلامی بر پایه استقلال بود؛ استقلالی که معنایش تصمیم‌گیری برای خود بوده است.


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دشمنان از هر فتنه‌ای برای ایجاد خلل در استقلال ملت ایران فروگذار نیست، افزود: اگر فشارها، تحریم‌ها، جنگ، تهدید، فشارهای سیاسی و اقتصادی به جمهوری اسلامی وارد نمی‌شد، الآن شاهد این همه پیشرفت و توسعه در تمام زمینه‌های علمی، صنعتی و نظامی نبودیم.


فرهنگی با بیان این‌که امروز بیش از 5/4 میلیون دانشجو در دانشگاه‌های مختلف کشور مشغول تحصیل هستند که این رقم در اوایل انقلاب به 100 هزار نفر نمی‌رسید، گفت: در کنار آن گسترش حوزه‌های علمیه افزون بر مراکز استان‌ها به شهرستان‌ها نیز رسیده است.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به رشد روزافزون واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور افزود: تعداد یک هزار و 800 واحد تولیدی اوایل انقلاب امروز به 87 هزار واحد افزایش یافته است و در هیچ شهری شهرک صنعتی وجود نداشت و این در حالی است که امروز 50 شهرک صنعتی در آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند.


وی با تأکید بر این‌که چاره رفع مشکلات اقتصادی کشور در ایجاد رابطه با غرب و آمریکا منحصر نیست، گفت: آن افرادی که فکر می‌کنند در صورت برقراری ارتباط پیشرفت خواهیم کرد؛ سخت در اشتباه ‌هستند، بهتر است آنها به کشورهایی که با آمریکا در ارتباط هستند، نگاه کنند و ببینند کدام یک از آنها مثل ایران پیشرفت داشته است.


فرهنگی با تأکید بر ادامه راه امام و شهدا خاطرنشان کرد: پایبندی به ارزش‌های الهی و انقلاب، اجتناب از تفرقه و اختلاف و حرکت در مسیر ارزش‌های الهی باید سرلوحه کار مردم و مسؤولان باشد؛ در غیر این صورت دشمنان آرمان های انقلاب اسلامی ایران را پایمال خواهند کرد.


وی با بیان این‌که حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تنها با ولایت‌مداری و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری تحقق خواهد یافت، گفت: این رسالتی مهم بر عهده همگان است که بایستی به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات