۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۴۵۹۳۵
نماینده مجلس تأکید کرد؛

ضرورت حمایت از هیأت های مذهبی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: انجام کارهای مذهبی و تشکیلاتی سختی های خاص خود را دارد ولی حُسن این کار این است که وابسته به دولت و نهادهای دولتی نیست اما باید در نظام اسلامی از هیأت های مذهبی حمایت کرد.
عبدالکريم جميري، نماينده مردم بوشهر، گناوه و ديلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای شورای هیأت رایت العباس با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی نعمت و توفیق الهی است که خداوند نصیب ما کرده است و امروز باید قدردان این نعمت باشیم و آن را به عنوان یک حقیقت سر تا سر نور درک کنیم.

 

جمیری افزود: بعد از امام خمینی(ره) هم این نظام و انقلاب اسلامی به خوبی مدیریت شده است ولی اشکالاتی که اکنون در کشور مشاهده می کنیم نتیجه کوتاهی مسؤولان ما و برنامه های دشمنان است.

 

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت های این هیأت گفت: کاری که شما در برپایی مراسم امام حسین(ع) انجام می دهید کار بسیار بزرگی و اجر معنوی والایی دارد.

 

وی بیان داشت: اگر امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) آنگونه فداکاری نمی کردند اسلام از بین رفته بود.

 

جمیری با اشاره با اینکه همیشه افراط و تفریط در کارها بوده و است، ابراز داشت: باید سعی کنیم که این افراط و تفریط ها کمتر شود اما اصل، کاری است که تاثیر گذار و مفید باشد.

 

وی گفت: انجام کارهای مذهبی و تشکیلاتی سختی های خاص خود را دارد ولی حُسن این کار این است که وابسته به دولت و نهادهای دولتی نیست اما باید در نظام اسلامی از هیأت های مذهبی حمایت کرد چراکه این کار سختی های خاص خود را دارد.

 

جمیری با قدردانی از فعالیت هیأت ها در برگزاری مراسمات مذهبی و انجام کارهای فرهنگی، به محدود بودن منابع جهت کمک در این عرصه اشاره کرد، و اظهار داشت: تا حدودی بی توجهی نسبت به مسائل فرهنگی و مذهبی مشاهده می شود البته منابع هم محدود است.

 

جمیری افزود: باید راهکارهایی جهت تامین و حمایت از هیأت ها در نظر گرفته شود؛ یک کار تشکیلاتی معمولا نیازمند سرمایه گذار است تا منابع آن را تامین کند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به نقش مساجد و هیات ها در شکل گیری شخصیت معنوی افراد گفت: مگر می شود افرادی که دیندار نباشند و در مساجد حضور به عمل نیاورند، دیندار بار بیایند؟

 

وی با بیان اینکه در حد توان خود در جهت رفع مسائل و مشکلات هیات ها کمک خواهم کرد، بیان داشت: نوع نیاز ها را مشخص بکنید تا ما بتوانیم رایزنی ها و پیگیری هایی در این باره داشته باشیم./833/پ202/ب4

ارسال نظرات