۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۴۶۲۱۳
وزیر سابق ارشاد:

عده ای به دلیل منافع شخصی از مسیر انقلاب خارج شدند

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق ارشاد اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی را پیمان با خدا می دانیم، گفت: عده‌ای دچار تجدید نظر شدند چون مبنای این افراد منافع شخصی بود و مسیر باید الهی باشد.
سيد محمد حسيني وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، سید محمد حسینی،  وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مهدیه رشت با با تاکید بر  وفاداری و ولایت مداری مردم گیلان اظهارداشت: امروز رسالت خطیری بر عهده یکایک ما است به ویژه این وظیفه بر طلیعه داران انقلاب اسلامی و  دفاع مقدس بیشتر است چراکه  این افراد بعد از گذشت 36 روحیه دفاع مقدس را دارند.

 

وزیر ارشاد دولت دهم با تصریح بر این که عنوان یاران انقلاب عنوان بسیار زیبایی برای دلاور مردان دیار میرزاکوچک جنگلی گفت: بسیار ی امروز با وجود سابقه های بسیار در انقلاب دارای ریزش هستند البته رویش هایی هم در مدت پیروزی انقلاب بسیار دیده ایم.

 

حسینی افزود: آیات 19 تا 24 سوره رعد که در مورد افراد اهل خرد و بصیرت است، ویژگی های یاران انقلاب را بیان می کند و  کسانی که می خواهند یار انقلاب باشد باید بداند این انقلاب برای خدا است.

 

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در پی دنیا بودند در مسیر  پیمودن حق دچار مشکل شدند و به جایی نرسیده اند و دچار ریزش شدند و ما معتقدیم یاران انقلاب با خدا عهد بسته اند و در مسیر انقلاب پایدار هستند.

 

وزیر سابق ارشا د با تاکید بر این که انقلاب اسلامی معجزه دین بود و این توانمندی دین بود که انقلاب را به پیروزی رساند، گفت: در آن زمان عده ای معتقد بودند که مارکسیست تنها مکتب مبارزه است و موفق نشدند و امام راحل با ایمان به خدا و اتکا به توده مردم حرکت بزرگی را آغاز کرد و به پیروزی رسید.

 

حسینی با بیان این که ویژگی انقلاب ما پیمان بستن یاران انقلاب با خدا است، تصریح کرد: هر کسی که دچار ضعف ایمان بود در این مسیر دچار لغزش شد و به خود و جامعه ضربه وارد کرد و کسانی که پیمان آنها با خدا محکم بود پایدار ایستادند.

 

وی با بیان این که باید به دیدگاه قاطع امام راحل را در مسائل جهانی، عدالت و ظلم ستیزی، استکبار ستیزی توجه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: هر چه از عمر امام می گذشت روحیه انقلابی ایشان بیشتر می شد و برخلاف روحیه افرادی  است که محافظه کار هستند و نتوانستند مسیر را ادامه دهند امروز بعضی ها که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند از آمریکا عذر خواهی کردند و مسیر خود را عوض کردند.

 

وی با بیان این که یکی از ویژگی های یاران انقلاب این است که معیارها و تبعیت از قرآن و اسلام را مدنظر دارند، اظهار داشت: امروز برخی نیروهای انقلابی، حزب الهی و ارزشی را تحقیر می کنند و نباید اجازه چنین کاری دهیم نیروهای بسیج و سپاه که یک عمر مجاهدانه تلاش کردند، هستند کسانی که امروز زمان بازنشستگی آنها است، اما به سوریه و لبنان می‌روند و در مقابل صهیونیسم جبهه مقاوت تشکیل می‌دهند.

 

وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به کسانی که در مسیر انقلاب دارای افکار تند بودند، اما بعدها گفتند اندیشه‌های امام راحل باید برود در موزه‌ها، افزود: آنها به این دلیل که در آن مقطع حیات آنها اقتضا می‌کرد که با امام باشند وارد مسیر انقلاب شدند.

  

وی با بیان این که  انقلاب اسلامی را پیمان با خدا می دانیم، تصریح کرد: عده‌ای دچار تجدید نظر شدند چون مبنای این افراد منافع شخصی بود و مسیر باید الهی باشد.

 

حسینی با بیان این که زمانی امام راحل مبارزه خود را آغاز کرد عده‌ای او را شماتت کردند که چطور با رژیم سرتا پا مسلح مبارزه می‌کنید، افزود: امام به پاری خدا پیروز شد و در دفاع مقدس هم که همه کشورها صدام را تغذیه می کردند امام با ایمان بر خدا پیروز شد.

 

وزیر ارشاد دولت دهم با تاکید بر این که مؤمنان از مسیر خود منحرف نمی‌شوند آنها می‌دانند که به انبیاء هم برچسب‌ها زدند و آنها را محکوم کردند، تصریح کرد: نیروهای انقلابی و ارزشی بودند که روی پیمان خود با انقلاب و رهبری همواره ایستادند.

 

وزیر سابق ارشاد با اشاره به این که مؤمنان از ملامت، ملامت کنندگان ناراحت نمی‌شوند و مهم تر و پایدارتر ادامه مسیر می‌دهند، گفت: آتش فتنه را نیروهای مؤمن و انقلابی خاموش کردند و نیروهای انقلابی در مقابل گذرکردن از خطوط قرمز بی‌تفاوت نیستند.

 

حسینی با بیان این که باید مذاکرات از موضع قدرت باشد، تصریح کرد: موفقیت هسته‌ای به راحتی بدست نیامد، ما برای آن هزینه‌های زیادی داده‌ایم و اگر پیاده‌روی کردیم باید حداقل امتیاز می‌گرفتیم نه اینکه امتیاز نقد بدهیم و نسیه بگیریم و باید بدانیم که اگر آنها به روی میز مذاکره آمدند به این دلیل است که ما روز به روز جبهه مقاومت را گسترش می‌دهیم، جبهه مقاومت چند ضلعی شده و مذاکره آنان از سر استیصال است.

 

وزیر اشاد دولت دهم با تاکید بر این که باید مراقب فریب و نیرنگ غرب باشیم، تصریح کرد: در عین اعتماد و حمایت از مذاکرات هسته‌ای، سیاسیون نباید بی‌تفاوت باشند بلکه باید با روشنگری  مسائل را بیان کنند، نتیجه مذاکرات باید روشن باشد و  وقتی توافقی نوشته می‌شود نباید چند پهلو  بوده و باید شفاف و روشن بیان شود./1318/پ202/ج

ارسال نظرات