۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۴۶۲۲۴
باهنر:

دولت شجاعت حذف یارانه افراد پردرآمد را داشته باشد/ ظلم است که فرد تمام توان خود را معطوف تخریب دولت قبل کند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که همه دولت‌ها تلاش کرده‌اند، گفت: البته مشکلاتی داشتند و نسبت به عملکردها انتقاد می‌توان کرد، ولی این‌که گفته شود هیچ کاری از سوی آنها صورت نگرفته است و هر چه بوده ما کردیم ظلم است؛ کارهای زیادی صورت گرفته است، ولی کارهایی که صورت نگرفته بیشتر است.
محمدرضا باهنر بزرگداشت سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب از طرف جبهه پيروان خط امام و رهبري در قم بزرگداشت سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب از طرف جبهه پيروان خط امام و رهبري در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر، نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی همزمان با شب 22 بهمن در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد حضرت زین‌العابدین(ع) برگزار شد،‌ به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

 

وی گفت: ما هر کجا ایستادگی کردیم، موفق و پیروز بودیم، ولی هرجا ایستادگی نکردیم نتوانستیم به موفقیتی برسیم؛ مشکل ما این است که اقتصاد کلان را با توجه به ظرفیت‌های کشور نتوانستیم حل کنیم؛ جاهایی فکر می‌کنیم که بسیار کار سیاسی می‌کنند آقایان؛ دولت هم می‌آید می‌خواهد دو یا سه سال نسبت به دولت قبلی مانور بدهد؛ این‌که برخی می‌آیند و تمام همت خود را می‌گذارند تا دولت‌ قبلی را تخریب کنند، ظلم است.

 

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که همه دولت‌ها تلاش کرده‌اند، بیان داشت: البته مشکلاتی داشتند و نسبت به عملکردها انتقاد می‌توان کرد، ولی این‌که گفته شود هیچ کاری از سوی آنها صورت نگرفته است و هر چه بوده ما کردیم ظلم است؛ کارهای زیادی صورت گرفته است، ولی کارهای که صورت نگرفته بیشتر است.

 

وی ادامه داد: امروزه خواسته‌های مردم بیشتر شده است که این‌ها نیز حق بوده و باید آنها را رفع کرد؛ امروز مطالبات وسیع شده است، ولی متأسفانه با تمام پیشرفت‌‌های صورت گرفته از یک طرف باید شرمنده باشیم که در کشور ایران اسلامی اکثر قریب به اتفاق خانواده‌ها فارغ التحصیل بیکار دارند؛ این بسیار ظلم است.

 

باهنر با تأکید بر گسترش تولید داخلی خاطرنشان کرد: تولید باید راه بیفتد که نمی‌افتد، متأسفانه برخی از جاها به جای این‌که به دنبال کار رفته شود، بسیاری کار سیاسی می‌شود، البته این‌کار سختی دارد که تدبیر، خرد، مشورت و شجاعت می‌خواهد؛ برای نمونه در بحث هدفمندی یارانه‌ها که خدا آقای احمدی نژاد را به سلامت بدارد، عاقبت به خیر بکند، اگر هم مشکلی داشته از سر تقصیراتش بگذرد، ایشان هدفمندی یارانه‌ها را از ابتدا 45 هزار تومان قرار داد؛ ما روز اول خواهش کردیم، التماس کردیم، دعوا کردیم که آقا 45 هزار تومان را شروع می‌کنی، نمی‌توانیم ادامه بدهیم، زیادی است؛ گفتیم با 20 هزار تومان شروع کنید تا دخل و خرج به هم بخورد؛ از آن زمان ما ماهی 600 تا 700 میلیارد تومان کسری داریم تا یارانه نقدی بدهیم، یعنی درآمد افزایش هزینه‌ها با چیزی که به مردم می‌دهیم هماهنگ نیست؛ برای رفع این کمبود یا باید هزینه‌ها را کم کنیم، یعنی به عده‌ای یارانه ندهیم یا کمتر یارانه بدهیم، یا درآمدها را اضافه کنیم و یا از این شرکت، آن شرکت، بانک مرکزی پول بدون پشتوانه به مردم بدهیم که هر سه راه حل دارای مشکلاتی است.

 

وی یادآور شد: وقتی مجلس به دولت می‌گوید، هدفمندی یارانه افرادی که درآمد بالای دارند را قطع کنید، باید شجاعت وجود داشته باشد و به مردم بگویند کسانی که ماهی 3 میلیون تومان بالاتر حقوق می‌گیرد، باید یارانه‌شان قطع شود؛ این 45 هزار تومان چنین فردی را فقیر یا ثروتمند نمی‌کند، ولی برای فردی که درآمد ماهانه او 300 تا 500 هزار تومان است، بسیار مؤثر هست، برای این کار که می‌توانند فکری بکنند، این جا که می‌رسد شجاعت می‌خواهد.

 

باهنر در ادامه با بیان این‌‌که انقلاب اسلامی از جهات مختلفی نسبت به دیگر انقلاب‌ها ممتاز و متمایز بود، بیان داشت: به فرموده امام راحل این انقلاب انفجار نور بود و افرادی که عمق مطلب را می‌دیدند، می‌دانستند که این انقلاب چه آثاری بر جهان خواهد داشت.

 

وی افزود: پیش از انقلاب عده‌ای می‌گفتند دین مزاحم پیشرفت، آزادی و عدالت است؛ می‌گفتند که دین افیون ملت‌ها است و با تکیه بر دین نمی‌توان انقلاب کرد؛ در داخل کشور نیز این‌گونه بود.

 

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که امام راحل باید ضمن مبارزه با شاه و ملحدان، با ساده لوحان مذهبی نیز مقابله می‌کردند، بیان داشت: گروهی می‌گفتند با دین نمی‌توان انقلاب کرد؛ گروهی دیگر ساده لوحان مذهبی بودند که در برابر امام می‌ایستادند و معتقد بودند که نباید دین را به سیاست آلوده کرد، چون سبب وهن دین می‌شود.

 

وی یادآور شد: در این شرایط انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، امام راحل نیز در برابر این افراد ایستاده و فرمودند «ما مأمور به انجام وظیفه هستیم نه نتیجه؛ نتیجه با خداوند متعال است».

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جهان به دو قطب شرقی و غربی تبدیل شده بود، بیان داشت: انقلاب ما حرف تازه‌ای زد و همزمان این دو قطب را نفی کرد؛ عده‌ای می‌گفتند که با این شرایط نمی‌توان با دین حکومت تشکیل داد و باید به آمریکا و یا به شوروی پیوست.

 

وی تصریح کرد: ولی نسل نخست انقلاب اسلامی کار سترگ تشکیل حکومت اسلامی را تحت رهبری امام راحل انجام داد؛ نسل دوم انقلاب نیز جنگ را اداره کرده و در برابر مستکبران به پیروزی رسیدند؛ در جنگ تحمیلی یک طرف ایران اسلامی بود و طرف دیگر تمام دنیا بود.

 

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که هزار میلیارد دلار در جنگ تحمیلی به کشور ما خسارت وارد شد، گفت: نسل سوم شروع به ساخت کشور کردند؛ در پیشرفت علمی کشور تلاش کردند، به گونه‌‌ای که حتی در مسائلی که از نخستین روزهای انقلاب در تحریم بودیم به بیشترین پیشرفت‌ها رسیده‌ایم.

 

وی ادامه داد: ما در کشورهای زیاد شاهد انقلاب بودیم، ولی هیچکدام دوام نیاورد و یا این‌که به نتیجه نرسید؛ برای مثال آمریکایی‌ها جز خرابی، کشتار، انفجار، بدبختی و گرسنگی هیچ چیزی به مردم افغانستان ندادند.

 

باهنر با بیان این‌که غربی‌ها خود اعتراف می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران ام القرای جهان اسلام است، اظهار داشت: ما هر روز شاهد گسترش انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف هستیم؛ چرا که قلوب افراد را تسخیر می‌کند؛ برای مثال حاج قاسم سلیمانی از فرماندهان جنگ بود که خدا خواست به عنوان ذخیره باقی بماند و اکنون عشق بچه‌های عراقی و سوری امام خامنه‌ای و سرباز بودن برای حاج قاسم است.

 

وی یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق محبوب‌تر از حاج قاسم در ایران است؛ حتی حوثی‌های یمن نیز عاشق رهبر معظم انقلاب هستند؛ به قدری دشمنان از انقلاب اسلامی، اسلام، امام و رهبری ناراحت هستند که به نبی اکرم(ص) توهین می‌کنند؛ این‌ها برای خالی کردن کینه‌های خود کاریکاتور ایشان را می‌کشند، می‌دانند که این به ضررشان است، ولی چشم و دلشان کور شده است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دشمنان خیال می‌کردند با رحلت امام(ره) انقلاب از هم می‌پاشد، گفت: در هنگام انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبری رسانه‌های دشمنان تا 48 ساعت ساکت شده بودند و هیچ تحلیلی ارائه نمی‌دادند و با این انتخاب تمام نقشه‌های آنها از بین رفت.

 

باهنر در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که بیشترین، فجیع‌ترین و گسترده‌ترین قتل‌ها تاریخ از سوی غربی‌ها صورت گرفته است، بیان کرد: امروز همین‌های که مدعی حقوق بشر هستند، بدترین کشتارها را انجام داده‌اند./993/پ201/ج

ارسال نظرات