۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۴۶۹۳۱

میزبانی خراسان جنوبی از جشنواره ملی «مسجد؛ پایگاه انقلاب اسلامی»

خبرگزاری رسا ـ مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره ملی خاطره‌نویسی «مسجد؛ پایگاه انقلاب اسلامی» به میزبانی خراسان جنوبی خبر داد.
دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد

حجت‌الاسلام رمضان زاهدی اصل، مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که جشنواره ملی خاطره‌نویسی «مسجد پایگاه انقلاب اسلامی» امسال به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود، گفت: با وجوداین که مدت زیادی از فراخوان این جشنواره نمی‌گذرد ولی عده زیادی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

وی بابیان این‌که هدف از برگزاری این جشنواره جمع‌آوری خاطرات مردم با محوریت بررسی نقش مسجد در روند انقلاب اسلامی بر اساس شواهد و اسناد تاریخی موجود در میان مردمک است، ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را با موضوعات قیام 22 بهمن‌ماه و پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی، دهه فجر، خاطرات سالروز ورود امام راحل (ره) و ایام مبارزات انقلاب به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به این مسابقه در دو رده سنی نوجوانان 10- 16 سال و 16 سال به بالا برگزار می‌شود، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید آثار خود را به همراه فرم مشخصات فردی تا هشتم اسفند‌ماه سال جاری به دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ارسال کنند.

 

حجت‌الاسلام زاهدی اصل، آشنایی جوانان و نوجوانان با وقایع دوران انقلاب اسلامی و نگه‌داشتن یاد و خاطره وقایع انقلاب ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ملی عنوان کرد.

 

وی بابیان این‌که رعایت زمان و مکان خاطره و همچنین استناد و به‌هم‌پیوستگی وقایع و حوادث در نگارش از شرایط آثار ارسالی به جشنواره است، گفت: لازم نیست خاطرات توسط صاحبان خاطره به رشته تحریر درآمده بلکه سایر افراد هم می‌توانند خاطرات را مکتوب کرده و به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند که در این صورت لازم است مشخصات صاحبان خاطره عنوان در ضمن اثر عنوان شود.

 

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی بابیان این‌که آثاری که به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود نباید پیش‌ازاین در کتاب یا مجموعه مستقلی چاپ‌شده باشند، اظهار کرد: خاطرات باید در حداقل یک صفحه و حداکثر 3 صفحه A4 و به‌صورت تایپ‌شده و به همراه لوح فشرده مربوطه به دبیرخانه ارسال شود و هر شرکت‌کننده باید حداکثر دو اثر ارسالی به این جشنواره داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام زاهدی اصل همچنین با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت زینب(س) از برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی با عنوان سبک زندگی زینبی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی خبر داد و افزود: همزمان با این مسابقه کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی زینبی با حضور بیش از 50 مبلغ خواهر در نقاط مختلف استان برای دختران و بانوان در مساجد برگزار خواهد شد.

 

وی یادآور شد: همچنین همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) سلسله جشن‌هایی در بیش از دو هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد خراسان برگزار خواهد شد./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات