۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۴۶۹۳۹
آیت الله دری نجف آبادی:

نگاه اسلام به زن شایسته سالاری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به این‌که نگاه اسلام به زن شایسته سالاری است، گفت: قشر زنان از جامعه باید با ایفای نقش در عرصه های اجتماعی در حوزه تربیتی و عاطفی محیط خانه نیز به شایستگی تکالیف خود را انجام دهند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، امروز 26 بهمن در دیدار با فرماندار اراک، مشاور امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی و مشاورران امور بانوان در فرمانداری‌های استان که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، با بیان این‌که آمارهای استان نشان می‌دهد که واقعه ازدواج رو به کاهش و پدیده طلاق روند صعودی دارد که این مسأله نیازمند نگاه کارشناسی عمیق و برنامه های کارآمد اجرایی و فرهنگی است، گفت: هر طلاق در جامعه، بمب ساعتی است که گستره ای از آسیب‌های اجتماعی، تنش‌های عاطفی و روانی را در پی دارد و ویرانگر بنیان خانواده به عنوان هسته اصلی نشاط و سلامت اجتماعی است.

 

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: با تأکید بر اینکه باید به منظور کاهش مشکلات بانوان در استان، همفکری و هم‌اندیشی صورت بگیرد، اظهار داشت: اقداماتی با محوریت منافع جامعه، نظام و اسلام در همه حوزه‌ها دیده شده است و همچنین نقش مادران در تربیت فرزندان به مراتب بیشتر از پدر است چرا که تأثیرپذیری انسان‌ها از مادر بیشتر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در جامعه دینی و اسلامی هر قدمی که برای بانوان برداشته شود لازم و ضروری است و جامعه را در برابر فرهنگ‌های غربی و ضداخلاقی بیمه خواهند کرد؛ چرا که امروز خانواده‌ها و زنان به ‌عنوان نقطه مهم و مورد توجه دشمنان قرار گرفته‌اند.

 

امام جمعه اراک تصریح کرد: شخصیت واقعی بانوان امروز در دنیای غرب به شدت آسیب دیده است در حالی که در دنیای اسلام به زن و شخصیت بانوان اهمیت و توجه ویژه‌ای صورت می‌گیرد و زنان در دین مبین اسلام از عفت، کرامت و عزت نفس بالایی برخوردار هستند.

 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به این که نگاه اسلام به زن شایسته سالاری است، خاطرنشان کرد: قشر زنان از جامعه باید با ایفای نقش در عرصه های اجتماعی در حوزه تربیتی و عاطفی در محیط خانه نیز به شایستگی تکالیف خود را انجام دهند.

 

وی افزود: زنان از حضور و فعالیت در کارها و اموری که با کرامت خانواده و شخصیت آن ها همخوانی ندارد بپرهیزند و در حفظ جایگاه واقعی خود کوشا باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این‌که زن و مرد باید با دوری از مادی‌گرایی شرقی و غربی، عمل صالح را در مسیر حیات طیبه مدنظر قرار دهند، بیان داشت: ارزش‌ها فقط به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز باید در راه کسب آن تلاش کنند.

 

امام جمعه اراک در رابطه با نقش های اجتماعی بانوان گفت: انجام برخی از فعالیت‌های اجتماعی که هر چند شرعی است، ولی در شأن و کرامت بانوان نیست و نقش‌های اجتماعی بانوان باید متناسب با عرف و در شأن و شخصیت بانوان و تضمین کننده سلامت اخلاقی بانوان و دختران باشد.

 

آیت‌الله دری نجف آبادی در ادامه به مسأله کاهش نرخ باروری پرداخت و خاطرنشان کرد: نرخ باروری در استان 1.7 است و باید در جهت سیاست‌های افزایش جمعیت این نرخ به 2.3 برسد. /842/پ202/ب3

ارسال نظرات