۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۴۷۱۳۳
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از معارف قرآنی زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهره گیری از معارف قرآنی زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود، تصریح کرد: باید بیاییم سیره زندگانی خود را از قرآن کریم بگیریم که صفحه صفحه این کتاب گرانقدر نور و نورانیت است و مسیر را به ما نشان می شود.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که انسان باید تقوامحوری را در زندگی خود نهادیه کند، گفت: تقوامحوری حالات ارزنده ای را در زندگی انسان ایجاد می کند و ارتباطی بوده که حلقه وصل است.

 

وی با اشاره به این که حرکت در مسیر تقوا سبب تحقق عبودیت، عزت و سرافرازی می شود، بیان داشت: این امر ارزنده انسان را به عروج و معراج رسانده و مراعات تقوای الهی سبب عزت در سیرت و صورت می شود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که انسان باید در همه حالات زندگی تقوا را به نحوی شایسته رعایت کند، افزود: بهره گیری از این مسیر نورانی عزت آفرین است که باید تلاش کنیم تا در راستای تحقق رضایت خداوند متعال گام برداریم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که بهره گیری از سیره نورانی و گرانقدر اهل بیت معصومین(ع) سبب سعادت و تعالی انسان می شود، تصریح کرد: عبودیت و بندگی ثمرات و برکات بسیاری برای زندگی انسان داشته که باید تلاش کنیم خود را در محضر تعالیم والای دینی قرار دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که انسان باید تلاش کند تا لحظه های زیبایی از بندگی را در زندگی خود ایجاد کند، گفت: انسان باید از فرصت ها استفاده کرده و در محضر رحمانیت و رحیمیت خداوند منان تورقی بر اعمال خود بزند.

 

وی با تاکید بر این که پدران و مادران ما عزتمندانه دستان ما را در دست ولایت قرار دادند، بیان داشت: باید اهتمام ما در این راستا بوده تا درس ساده زیستی و با خدا بودن را از سیره علوی و فاطمی بیاموزیم که عزتی جز با خدابودن وجود ندارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: انسان باید در تمام لحظه های زندگی خداوند منان را حاضر و ناظر بر اعمال خود دانسته و تلاش کند سبک زندگی دینی و اسلامی را در برنامه های خود نهادینه کند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که بهره گیری از معارف قرآنی زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود، تصریح کرد: باید بیاییم سیره زندگانی خود را از قرآن کریم بگیریم که صفحه صفحه این کتاب گرانقدر نور و نورانیت است و مسیر را به ما نشان می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که هر زندگی که براساس قرآن باشد سختی و مشکلاتی نخواهد داشت، ادامه داد: اگرچه ابتلا و آزمایش نزد مقربان درگاه متعال بوده و کسی نمی تواند بگوید این چنین نیست که پیامبران در مقابل ابتلای خداوند منان قرار گرفتند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر در پایان، خاطرنشان کرد: شاکله همه عزت ها از خانه و خانواده است که اگر فرزندی عبودیت و بندگی را در دانشگاه ابتدایی زندگی خود فرا گیرد آن را فراموش نمی کند./1314پ202/ب1

ارسال نظرات