۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۴۷۳۷۵
امام جمعه دامغان در جشن تکلیف دانش‌آموزان دامغانی:

مادران به رشد اعتقادی فرزندان اهتمام داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان در آیین باشکوه جشن تکلیف بیش از 500 دانش‌آموز دختر این شهرستان با تأکید بر ضرورت اهتمام بیشتر مادران بر رشد اعتقادی فرزندان خود، به‌ویژه دختران، آشنایی و ترغیب فرزند به انجام تکالیف دینی را از وظایف والدین برشمرد.
جشن تکليف دامغان جشن تکليف دامغان جشن تکليف دامغان جشن تکليف دامغان جشن تکليف دامغان جشن تکليف دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان در مراسم معنوی و با‌شکوه جشن عبادت بیش از 500 دانش آموز پایه سوم ابتدایی 18 آموزشگاه شهرستان دامغان که به همت اداره آموزش و پرورش و نمایندگی آستان قدس رضوی این شهرستان در محل سالن ورزشی مالک اشتر دامغان برگزار شد، اظهار داشت: مادران با تربیت صحیح دختران خود و اهتمام بر امر حجاب و عفاف و واجبات فرزندانشان ذخیره بی‌مانندی برای آخرت خود فراهم خواهند کرد.

 

وی با تشریح جایگاه نماز در دین مبین اسلام برای دانش آموزان حاضر در این آیین، تصریح کرد: نماز والاترین عبادات است که نظم را در قواعد و زمان ، پوشش و جا و مکان و موقعیت اقامه‌اش و در قیام و رکوع و سجودش به ما می‌آموزد به عبارتی نماز نظم آموز و در عین حال شایسته نظم است، همانا تمام بخش‌های این واجب الهی باید با رعایت نظم اجرا شود.

 

امام جمعه دامغان با بیان اینکه همان‌گونه که همه معلمان دانش آموز منظم را احترام کرده و دوست‌دارند، در هنگام عبادت خداوند نیز باید افزون بر خلوص نیت، منظم باشیم تا در برابر حق دوست داشتنی‌تر و مقبول‌تر واقع شویم، افزود: آرامش، طمأنینه و اطمینان باید در تمام طول مدت اقامه نماز با انسان همراه باشد.

 

حجت الله رستمیان، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به برگزاری نظیر این مراسم ویژه 300 دانش آموز پسر پایه هشتم مقطع متوسطه دوره اول از 13 آموزشگاه این شهرستان گفت: جشن تکلیف یک روز بیاد‌ماندنی و تولدی دیگر در زندگی فرزندان و آینده‌سازان جامعه اسلامی ما است.

 

وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به رسیدن این دانش آموزان دختر و پسر به سن وجوب انجام تکالیف و فرائض دینی، ضرورت آموزش انجام واجبات و آشنایی با محرمات و یادگیری احکام شرعی برای این دانش آموزان به دلیل واقع شدن در آستانه سن بلوغ حقیقتی غیرقابل چشم‌پوشی است.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان تأکید کرد: با توجه به ضروریات عنوان شده تنها یک روز پس از برگزاری آئین جشن تکلیف برنامه‌های آموزشی، اعتقادی و مذهبی، مشتمل بر آموزش کامل احکام نماز، قرآن، نهج البلاغه، احکام خمس و زکات و چگونگی انتخاب مرجع تقلید و دیگر مسائل شرعی، با همکاری حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و 12 مبلغ و مبلغه در 25 آموزشگاه این شهرستان برگزار می‌شود.

 

گفتنی است، در مراسم جشن تکلیف 500 دانش آموز دختر شهرستان دامغان که با حضور فرماندار، جانشین فرماندهی سپاه، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی دیگر از مسؤولان برگزار شد، دو روحانی توانمند اعزامی از آستان قدس رضوی با فراهم کردن فضایی با نشاط و بکارگیری هنرهای گوناگون از قبیل شعر، نقاشی، دکلمه، نماد‌های کاغذی، داستان و مسابقه به آموزش اصول و فروع و فرائض دینی به دانش آموزان پرداختند، در خاتمه این آئین باشکوه دانش آموزان دو رکعت نماز شکر را به امامت امام جمعه دامغان اقامه کردند./977/پ202/ب4

ارسال نظرات