۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۴۷۴۸۴
به منظور خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی؛

35 مسجد بین راهی در خراسان شمالی تجهیز می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: به منظور خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی 35 نمازخانه و مسجد بین راهی در این استان تجهیز و ساماندهی می شود.
حجت الاسلام روحاني نيا - نشست نوروزي تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  صبح امروز اولین نشست ستاد نوروزی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با حضور نمایندگان ادارات کل حمل و نقل و پایانه های مسافربری، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز ستاد اقامه نماز استان در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در این نشست، با اشاره به برنامه های این ستاد در راستای بهره مندی معنوی مسافران و زائران در ایام تعطیلات نوروز، اظهار کرد: نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این زمینه برنامه های متعددی را پیش بینی کرده که به مرور اجرا می شود.

 

وی تجهیز مساجد ورودی شهرستان ها و بخش های مختلف استان خراسان شمالی و نیز مساجد و نمازخانه های بین راهی برای استقبال، پذیرایی و خدمات دهی مطلوب معنوی به مسافران نوروزی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد و افزود: در این زمینه 35 مسجد و نمازخانه بین راهی در جاده های اصلی خراسان شمالی پیش از شروع مسافرت های نوروزی آماده سازی و تجهیز می شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: افزون بر تجهیز و ساماندهی مساجد بین راهی در استان، نهاد تبلیغات اسلامی در ایام نوروز برای تأمین ائمه جماعت و پاسخ گویی به مسائل شرعی مسافرین در مساجد و نمازخانه های بین راهی نیز اقدام لازم را انجام خواهد داد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با تأکید بر ساماندهی هر چه بهتر مساجد و نمازخانه های بین راهی در تعطیلات ابتدای سال جدید، اضافه کرد: مراسم لحظه تحویل سال نو نیز در این مساجد برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که پیش از پایان سال جاری و آغاز سال نو برنامه غبارروبی مساجد نیز به همت نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اجرا می شود، اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تمامی مساجد استان برای آغاز سال جدید غبارروبی خواهند شد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اظهار داشت: افزون بر مساجد، همزمان با تعطیلات نوروزی روحانیان مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز حوزه های علمیه بومی استان خراسان شمالی به امامزاده ها و بقاع متبرک استان اعزام می شوند.

 

به گفته وی در این برنامه نیز مراسم تحویل سال نو در جوار امامزاده ها و بقاع متبرک استان خراسان شمالی با حضور روحانیان مبلغ و مسافران و زائران در قالب طرح آرامش بهاری برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه گفت: در استان 911 هزار نفری خراسان شمالی با 22 شهر و بیش از 850 روستای دارای سکنه، در مجموع هزار و 173 باب مسجد دایر است.

 

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا از این تعداد 200 باب مسجد در نقاط شهری و مابقی در مناطق روستایی واقع شده اند و در مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی و مذهبی در این اماکن مقدس برگزار می شود.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مسیر دو قطب زیارتی و سیاحتی حرم علی بن موسی الرضا(ع) و مناطق گردشگری شمال کشور واقع شده و همه ساله میزبان و یا محل تردد بیش از 20 میلیون مسافر و زائر است./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات