۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۴۷۸۵۷
کارشناس مسائل خانواده:

داشتن مهارت همدلی در زندگی بسیار اهمیت دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل خانواده گفت: زندگی تدبیر است نه صراحت لهجه، زوجین باید مسائل را با آرامش و درایت حل کنند نه این که به بحث و جدل نپردازند که در این زمینه برخورداری از مهارت همدلی بسیار اهمیت دارد.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مهدی واعظی موسوی، کارشناس مشاور خانواده در هجدهمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(همسفر تا بهشت) که عصر امروز در حرم طهر رضوی برگزار شد، با بیان این که نسل جدید بسیار شکننده هستند و تحمل مشکلات زندگی را کمتر دارند، اظهار کرد: دلیل این شکنندگی، جمعیت کم خانواده های امروزی است که در کشور ما 35درصد خانواده ها تک فرزندی بوده و درصد بسیاری نیز دو فرزند دارند که همین امر باعث می شود پدر و مادربهترین شرایط را برای آن ها فراهم کنند بنابراین نسل امروز، پرتوقع و پر مطالبه رشد کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: زندگی تدبیر است نه صراحت لهجه، زوجین باید مسائل را با آرامش و درایت حل کنند و به بحث و جدل نپردازند، در واقع قوام خانواده باید بر پایه احساسات و عواطف باشد و حس همسر خود را تأیید کند که این مسأله بیشترین کاربرد را در زندگی دارد.

 

حجت الاسلام واعظ موسوی  رفتار مردانه خانم ها را به عنوان مشکلی بزرگ در روابط زوجین دانست و گفت: یکی از مهم ترین راه های نگهداشتن همسر و حفظ کانون خانواده، برخورد مناسب و رفتار لطیف زنان در مقابل همسران است چنان که شهید مطهری نیز، زن را مظهر جلوه و ناز و مرد را طلب و نیاز معرفی می کند.

 

کارشناس مسائل خانواده، نسل سومی ها را نسل عاریتی خواند و افزود: فرزندان بسیار وابسته به پدر و مادر هستند و اکثر آن ها نمی توانند مستقل عمل کنند؛ امروزه یکی از علت های طلاق، دخالت و تصمیم گیری های والدین محسوب می شود بنابراین زوجین باید مسائل خصوصی و مهم زندگی خود را در محیط خانه حل کرده و تا جایی که امکان دارد به خانواده ها  منتقل نکنند.

 

وی با بیان این که در برخی از نسل سومی ها تربیت عقلانی انجام نشده است، تصریح کرد: بر اساس تربیت و حس کرامت، زن و شوهر باید دامنه دید خود را محدود کنند و خیلی از مسائل را نبینند تا موجب کدورت و اختلاف آن ها در زندگی نشود.


این کارشناس مذهبی با اشاره به این که غیرت از جنبه های قوامیت مرد است، افزود: رؤیای زن، داشتن یک مرد محکم برای تکیه کردن و اطمینان در زندگی به شمار می رود.

 

حجت الاسلام واعظ موسوی تأکید کرد: شفاف و صادق بودن در زندگی بسیار اهمیت دارد که منجر به جلب اعتماد و اطمینان همسر می شود و نکته مهم دیگر این که، با ازدواج زن و شوهر یکی می شوند  و نباید یکدیگر را نسبت به خانواده هم حساس کنند./844/پ202/ب5

ارسال نظرات