۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۴۷۹۲۵
امام جمعه موقت تهران:

منتخبان خبرگان تمام وجودشان اطاعت از ولی امر باشد/ مسؤولان باید فرهنگ اسلامی را در جامعه حاکم کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران گفت: مردم باید دقت کنند کسانی که در مجلس خبرگان راه پیدا می‌کنند تمام وجودشان اطاعت از ولی امر باشد و در هر مقطعی وظیفه خود را به درستی انجام دهند.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با تقدیر از مردم ایران به خاطر حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار داشت: روز 22 بهمن یادآور حرکت بسیار عظیم، گسترده، پندآموز و پیروزی بخش بود و باید این حادثه را با تمام زوایای آن به خاطر داشته باشیم.


وی 22 بهمن را سبب بهت دشمنان و خوشحالی دوستداران انقلاب دانست و گفت: مردم در این روز بزرگ دین را به بهترین شکل یاری کردند و دشمنی خود را به دشمنان و بدخواهان نظام نشان دادند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان امام راحل در مورد حفظ انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: حفظ پیروزی انقلاب از اصل آن مهم‌تر است؛‌ خداوند مردم ما را یاری کرد تا بر نظام شاهنشاهی پیروز شوند و نظام الهی در جامعه حکمفرما شود.


آیت‌الله موحدی کرمانی بر ضرورت محافظت از انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: در راه حفظ انقلاب اسلامی هم مردم و هم مسؤولان وظیفه سنگینی را بر عهده دارند اما در این بین وظیفه مسؤولان بسیار سنگین‌تر است.


دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به وظایف مردم در راه حفظ انقلاب اسلامی، گفت: تبعیت از امام و رهبری وظیفه مهم مردم است؛ مردم باید با بصیرت و آگاهی در انتخابات کسانی را انتخاب کنند که به نفع جامعه باشند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اشتباه در انتخاب افراد فاجعه‌ای عظمی را به وجود می‌آورد، ابراز کرد:‌ مردم در انتخاب افراد برای مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و شورای شهر دقت کنند.


وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم باید دقت کنند کسانی که در مجلس خبرگان راه پیدا می‌کنند تمام وجودشان اطاعت از ولی امر باشد و در هر مقطعی وظیفه خود را به درستی انجام دهند.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که در راه حفظ انقلاب اسلامی عمده وظیفه بر عهده مسؤولان است،‌ ابراز کرد:‌ خداوند در قرآن می‌فرماید: اگر به گروهی قدرت دادیم انتظار داریم که مردم و جامعه را با خدا آشنا کرده و نماز و امر به معروف را در جامعه ترویج دهند.


آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: هیچ یک از مسؤولان نمی‌توانند بگویند که در امر به معروف وظیفه نداریم و همه مسؤولان وظیفه دارند که فرهنگ اسلامی را در جامعه حاکم کنند.


دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر این‌که مسؤولان در رابطه با آن چیزی که در فرهنگ جامعه اتفاق می‌افتد نمی‌توانند بی تفاوت باشند، افزود: مسؤولان در برگزاری کنسرت‌ها دقت کنند و مراقب باشند که به این وسیله فساد در جامعه رواج پیدا نکند؛ مسؤولان فرهنگی نیز نباید اجازه دهند هر فیلمی مجوز اکران پیدا کند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که باید بر روی کسانی که به عنوان هنرمند در جامعه مطرح می‌شوند دقت کرد، گفت: هنرمندانی که سابقه همکاری با شاه را دارند و یا از فتنه 88 حمایت کرده‌اند نباید در جامعه چهره شوند چون مردم از این افراد متنفر هستند.


وی با اشاره به این‌که بدون هیچ تعصبی باید نقاط ضعف را پیدا و در صدد حل آن برآمد، اظهار داشت: نباید فکر کرد هر کاری که در این 36 ساله صورت گرفته درست است و هیچ اشتباهی وجود ندارد، باید به دنبال رفع اشتباهات باشیم.


امام جمعه موقت تهران بر ضرورت درس گرفتن از اشتباهات گذشته تأکید و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با تمام جرأت درباره نصب بازرگان گفتند که اشتباه کردیم؛ شهید بهشتی به کلاهی و شهید رجایی به کشمیری اعتماد کرده اما هر دوی این بزرگواران در این مورد اشتباه کردند از این رو مسؤولان ما نباید به راحتی به افراد اعتماد کنند.


آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید محلاتی، گفت: شهید محلاتی فردی پر کار و تلاش گر بود و آرام و قرار نداشت؛ آن شهید بزگوار با تمام وجود عاشق امام و ولی امر بود.


دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در ادامه تحولات یمن را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد:‌ مردم یمن با مقاومت خود افتخار آفریدند و کمر دشمن را شکستند؛ مردم یمن باید مراقب توطئه‌های سازمان ملل و شورای همکاری خلیج فارس باشند تا به مقاومت آنها ضربه‌ای وارد نشود.


عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین پیروزی سوریه بر داعش و تصرف مناطق تحت کنترل داعش از سوی ارتش این کشور را تبریک گفت.


وی با اشاره به جنایت‌های صورت گرفته از سوی داعش در منطقه، ابراز کرد: داعشی ها 23 مسیحی مصری را در لیبی سر بریدند و جای تعجب دارد که یکی ار خا‌خام های اسرائیلی داعش را هدیه الهی برای سرکوبی مخالفان اسرائیل عنوان کرده است؛ این خاخام فرهنگ اسرائیل را بیان می‌کند و آمریکا نیز از چنین فرهنگی حمایت می‌کند اما به فضل الهی جنایات داعش به زودی دامان حمایت کنندگان آنها را خواهد گرفت.


امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر این‌که به مذاکرات خوشبین نیستم، تأکید کرد: رهبری فرمودند: اگر مذاکرات به ثمر نشست چه بهتر وگرنه باید بر روی ظرفیت‌های درونی خود تکیه کنیم؛ کشور ما جوانان با استعدادی دارد و وضع هسته‌ای ما نسبت به 10 سال گذشته بسیار متفاوت است.


آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که ما در مذاکره با غربی‌ها تعلیق را پذیرفتیم و متوجه شدیم که امیدی به آنها نیست، گفت:‌ این مسأله برای ما یک تجربه بود و شاید اگر ما تعلیق را نمی‌پذیرفتیم حقیقت برای برخی روشن نمی‌شد.


دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که تکیه بر درون منافاتی با تحرکات دیپلماسی ندارد، ابراز کرد:‌ امروز آمریکا با کسری بودجه و مشکلات افتصادی رو به رو است و از سویی دیگر با غرب اختلافات عمیقی دارد که این مسأله برای ما امید بخش است.


عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) در باب دشمن شناسی، گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند نباید گول تبسم دشمن را خورد، به سادگی به او اعتماد کرد و حسن ظن داشت چون دشمن، دشمن است و باید مراقب توطئه‌های او بود. امیدواریم تیم مذاکره کننده به این معانی دقت کنند هرچند دقت دارند اما وظیفه ما تذکر است./927/پ201/ج

ارسال نظرات