۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۲۴۸۰۳۰
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

ثبت 700 نوع نیت وقف در کل کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ وقف‌های مشارکتی در جامعه بسیاری از معضلات را رفع می‌کند، گفت: هم اکنون در کل کشور 700 نوع نیت وقف ثبت شده است.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که هم اکنون 500 مؤسسه قرآنی در سطح استان فعالیت می کنند، اظهار داشت:  آموزش های اولیه قرآن مقدمه تدبر در قرآن است و امیدواریم این اقدامات سرآغاز اقدامات شاخص در خصوص تفکر و تدبر در قرآن باشد.

 


وی با بیان این‎‌که در سال 91 تعداد یک هزار و 400 نفر شرکت کننده در مسابقات شهرستانی و استانی آذربایجان شرقی بود، که در سال جاری این آمار با رشد قابل توجهی به 103 هزار نفر رسیده است، گفت: خوشبختانه استقبال از مسابقات قرآنی در استان آذربایجان شرقی قابل توجه است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در تبریز گفت: تبریز از ششم تا 11 اسفند ماه جاری میزبان حدود 500 متسابق از سراسر ایران است که مسابقات آقایان در مصلی اعظم تبریز و مسابقات بانوان در مجتمع فرهنگی پتروشیمی برگزار خواهد شد.

 


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در آستانه این رویداد فرهنگی قرآنی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اقدام به برگزاری بیش از 200 محفل قرآنی کرده است، ضمن ایم‌که دو همایش بزرگ و ملی «علامه طباطبایی و قرآن» و « استاد شهریار و قرآن» همزمان با این مسابقات برگزار خواهد شد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود از کلنگ‌زنی پروژه مشارکتی پارکینگ طبقاتی و مجتمع خدماتی موقوفه 17 شهریور تبریز خبر داد و گفت: این پروژه با ظرفیت 130 خودرو و 30 واحد تجاری با مشارکت شهرداری گامی دیگر از وقف در عرصه خدمات‌رسانی به مردم است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: درآمد حاصل از این موقوفه برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، تهیه جهیزیه عروسان بی‌بضاعت، خرید دارو برای بیماران بی‌بضاعت و قرائت قرآن و بر و احسان هزینه می‌شود.

 


وی با بیان این‌که وقف پشتیبان اقتصادی اسلام است، افزود: ترویج فرهنگ وقف‌های مشارکتی در جامعه می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه را رفع کند، هم اکنون در کل کشور 700 نوع نیت وقف ثبت شده و واقفان این استان نیز تمام این نیت‌ها را به جا آورده‌اند.

 


حجت الاسلام حسینی با بیان ایم‌که امروز تمام متولیان وقف باید جدیت بیشتری برای احیای موقوفه‌ها انجام دهند، افزود: یکی از ثمرات ترویج فرهنگ وقف، بهره‌مندی نیازمندان از این ثروت های معنوی است، اصحاب رسانه نقش برجسته‌ای در ترویج و توسعه فرهنگ وقف در جامعه ایفا می‌کنند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات