۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۴۸۰۴۲
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در هفته‏ای که گذشت؛

تحکیم خانواده و روش تربیت قرآن در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: تأمین اجتماعی، تحکیم خانواده، و روش تربیت قرآن از فعالیت‏های این هفته پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بود.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

محمد حسین کاظمی زاده مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره فعالیت‏های هفته گذشته این پژوهشگاه گفت: کارگاه آموزشی نقش تأمین اجتماعی در تحقق اقتصاد مقاومتی در این هفته برگزار شد.

 

وی افزود: پژوهشگاه حوزه ودانشگاه با همکاری دانشگاه صنعتی قم کارگاه آموزشی نقش تأمین اجتماعی در تحقق اقتصاد مقاومتی را در روز دوشنبه 27 بهمن در دانشگاه صنعتی قم برگزار کرد.

 

کاظمی زاه خاطر نشان کرد: این کارگاه بنا به تقاضای دانشگاه صنعتی قم و به منظور ارائه به اساتید و دانشجویان این دانشگاه تشکیل شد و مدرس آن سیدرضا حسینی استادیار گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بود، در این کارگاه یکروزه مباحثی نظیر چارچوب مفهومی اقتصاد مقاومتی و تامین اجتماعی و تفاوت آنها با مفاهیم مرتبط، اهمیت و ضرورت اقتصاد مقاومتی با رویکرد تامین اجتماعی و نقش تامین اجتماعی در اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

 

وی تأکید کرد: همچنین معیارهای سنجش مقاومت پذیری اقتصادی در بعد تامین اجتماعی، وضعیت فعلی تامین اجتماعی ایران از نظر شاخص های مقاومت پذیری اقتصادی و راهکارهای بهبود وضعیت موجود از جمله موضوعاتی بود که در این کارگاه ارائه شد.

 

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برگزاری نشست علمی تحکیم خانواده  با همکاری گروه مطالعات زن و خانواده مرکز آموزش عالی حوزوی حکمت وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نشست علمی با موضوع تحکیم خانواده را در روز چهارشنبه 29 بهمن برگزار نمود.

 

وی افزود: ارائه کننده این نشست محمود حکمت نیا عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و ناقد آن محمدرضا سالاری استادیار گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بود.

 

کاظمی زاده به برگزاری نشست علمی وجوه تعمیم روش های تربیتی قرآن کریم در این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی وجوه تعمیم روش های تربیتی قرآن کریم را در روز پنج شنبه 30 بهمن برگزار کرد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد:سیدعلی حسینی زاده استادیار گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و ارائه کننده بحث در پاسخ به سوال اساسی این‏که آیا روشهای تربیتی قرآن و یا به تعبیری روشهای تربیت الهی که درقرآن به کار رفته است؛ نظیر روش ابتلا و انحان قابل تعمیم به سایر مربیان است و هر مربی می تواند آنها را به کار گیرد و در تربیت دیگران از آنها بهره ببرد؟

 

وی در بیان مسائل مطرح شده در این نشست گفت: پاسخ به این ابهام و وجوه تعمیم روشهای تربیتی قرآن کریم در این نشست بررسی شد و طی آن با طرح ده دلیل به اثبات امکان تعمیم روشهای تربیت الهی بلکه لزوم آن پرداخته شد، از جمله این ادله تربیتی بودن قرآن کریم، خلیفه الهی انسان و ... می باشد./1329/ت301/س

 

ارسال نظرات