۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۴۸۲۷۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

رویکرد شبکه های ماهواره ای ایجاد بی هویتی فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: از اثرات عمده این شبکه ها ایجاد بی هویتی فرهنگی برای خانواده های ایرانی بوده که از اهداف عمده و مورد نظر گردانندگان شبکه های ماهواره است و می خواهند فرهنگ غربی را ترویج دهند.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در همایش نهضت روشنگری با هدف بررسی تأثیرگذاری شبکه های ماهواره ای بر خانواده های ایرانی که در روستای شهربند برگزار شد با اشاره به مسأله مسخ فرهنگی در زمان انبیاء، گفت: مسخ فرهنگی در این مفهوم است که فرهنگ ما که یک فرهنگ دینی و اسلامی است کاملاً به یک فرهنگ ضد ارزشی تبدیل شود.

 

امام جمعه چمستان با اشاره به این که  در این فرهنگ انسان به حیوان تبدیل می شود و به تبع آن انسان خجالت می کشد، بیان داشت: در روز قیامت برخی انسان ها به شکل خوک و سگ در می آیند در حالی که او یک انسان است اما شکل ظاهریش به شکل حیوانات می شود.

 

وی ادامه داد: انسان بسیار رنج می برد که تغییر شکل داده است در حالی که انتظار از یک مسلمان این بوده که دین دار و انسان باشد و در راه ارزش های الهی قدم بردارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به آسیب های ماهواره ای، گفت: یکی از آسیب های تاثیر گذار این شبکه های ماهواره ای زیاد شدن مسأله طلاق در کانون گرم خانواده های ایرانی و به تبع آن از بین رفتن غیرت اسلامی و عفت فاطمی در مردان و زنان ایرانی است.

 

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: از دیگر اثرات عمده این شبکه ها ایجاد بی هویتی فرهنگی برای خانواده های ایرانی بوده که از اهداف عمده و مورد نظر گردانندگان شبکه های ماهواره است و می خواهند فرهنگ غربی را ترویج دهند.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که یکی از آسیب های ماهواره به وجود آوردن فرهنگ برهنگی و هرزگی و تبلیغ سبک زندگی غربی است، گفت: انسان ها باید مراقب حجاب خود بوده و تلاش کنند تا در مسیر عفاف و حجاب گام بردارند.

 

وی با تاکید بر این که افزایش جرم و خشونت ها از دیگر خطرات ماهواره است، بیان داشت: تبدیل کردن یک انسان به فرهنگ برهنگی و هرزگی همه این ها از علامات و خطرات ماهواره است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: نقش خانواده ها و افزایش روزافزون آگاهی و بصیرت آنان در این زمینه بیش از هر چیز باید مد نظر قرار گیرد تا فریب نقشه های شوم دشمنان را نخورده و در مسیر بهره گیری از تعالیم والای دینی گام برداریم.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که رویکرد غرب در راستای تضعیف کانون گرم خانواده است، گفت: آن ها به نقش و جایگاه والای این نهاد ارزنده پی برده و تلاش دارند تا آن اثرات و کارکردهای ارزشمند آن را در جامعه تضعیف کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات