۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۲۴۸۳۴۱

حاشیه های مراسم بزرگداشت مادر احمدی نژاد در قم

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت مادر دکتر احمدی نژاد در قم که با حضور جمعی از قشرهای مردمی در مسجد طفلان مسلم برگزار شد، حواشی نیز به همراه داشت.
محمود احمدي نژاد، رييس جمهور سابق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت «سیده فاطمه قادری» مادر محمود احمدی‌نژاد امروز سوم اسفندماه از ساعت 16 تا 18 در مسجد طفلان مسلم واقع در منطقه نیروگاه قم برگزار شد.

 

رییس جمهور سابق کشورمان در این مراسم در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم گفت: بنده از همه افراد به ویژه و اختصاصا از رهبری عزیزمان تشکر می‌کنم که بزرگواری کردند، لطف کردند و با آن پیام رسا و بلندشان موجب آرامش کامل کل خانواده شدند و صمیمانه از ایشان تشکر می‌کنم، از مراجع، علما، مسؤولان کشور، دانشگاهیان، سیاستمداران و سیاسیون نیز تشکر می‌کنم.

 

وی یادآور شد: در تبریز و در قم دوستان عزیزی بزرگواری کرده و همان روز نخست دعوت کردند و گفتند که می‌خواهند مراسم بزرگداشتی برگزار کنند، ما با خانواده مشورت کردیم و از خواست افراد اطاعت کردیم؛ در سراسر کشور در شهرها و شهرستان برخی مراسم برگزار کردند و بنده دست همه آنها را می‌بوسم.

 

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: بسیاری نیز اصرار دارند که ما حضور پیدا کنیم و مراسمی را بگیریم، بنده از همه تشکر و خواهش می‌کنم دیگر مراسمی را برگزار نکنند ما نیز امکان شرکت نداریم، ممکن است برخی به گونه دیگری تلقی کنند، اینجا یک مراسم ترحیم است که بر اساس رسم برای رفته گان برگزار می‌کنیم، این نوعی همبستگی است و نشان می‌دهد که همه هوای یکدیگر را داریم.

 

وی تصریح کرد: بنده از تمام خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان، جانبازان، روحانیان، علما، مردم، مردم خوب محله نیروگاه، از آیت‌الله حائری و آقای میرباقری و نمایندگان مراجع تقلید نیز تشکر می‌کنم.

 

رییس جمهور سابق کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود توصیه کرد: والله بالله فرهنگ انسانی و آسمانی با این چیزهای که برخی در آن می‌دمند متفاوت است، انسان‌ها باید انسانیت کنند، انسانی زندگی کنند، یکی از ویژگی‌ها زندگی انسانی احترام به بزرگتر است، اگر احترام در جامعه از بین برود چیزی باقی نمی‌ماند و با جاهای دیگر فرقی نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: اشکالی دارد فرد دست پدر و مادر خود را ببوسد؟ چه فردی عزیزتر از مادر که دست او را ببوسد، چه فردی عزیزتر از مادر که فرد پای او را ببوسد، به خدا کسر شأن نیست، کسر شأن آن است که آدم در جلوی بعضی‌های که نباید تعظیم کند تعظیم کند، ما پای مادرن مان را با افتخار می‌بوسیم، به ویژه ما ملت ایران که مادران مان پیرو حضرت زهرا(س) و اهل‌بیت هستند، مهر امام حسین(ع) و یاران امام حسین(ع) را در جانمان می‌چکانند، باید پا، دست صورت شان را ببوسیم، اطلاعت کنیم، این جامعه را حفظ می‌کند، این ارکان یک اجتماع را نگه می‌دارد، رعایت حقوق، محبت، احترام، دوست داشتن، خواستن خوبی‌ها برای همه و نخواستن بدی‌ها برای هیچ کس ما را حفظ می‌کند.

 

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: غم از دست دادن مادر غم سنگینی است، انسان اگر صد سال نیز داشته باشد، رابطه او با مادر یک رابطه استثنایی و ویژه‌ای است، این یک رابطه ویژه‌ای است که خداوند متعال قرار داده است و مجرای انتشار لطف الهی، محبت و مهرورزی، ایمان به خدا و عشق به پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) طاهرین است.

 

وی افزود: شما مردم بزرگواری کردید که از سراسر ایران در مراسم تشییع، مراسم سوم و هفتم در تبریز و قم حضور پیدا کردید و بزرگوارانه خانواده ما را مورد لطف قرار داده و تسلی دادید، ولی خدا شاهد است، در هر لحظه این مراسم و هر زمانی که بنده در چنین مراسمی شرکت می‌کنم ته دلم می‌گویم دل‌ها بسوزد برای حضرت زهرا(س)، امیرمؤمنان(ع) و ائمه اطهار(ع) که خلیفه الهی و تجلی اتم اسمای الهی هستند، حیات روزی انسان‌ها از ایشان است، ولی در غربت بودند، ما این مصیبت را باید به چه کسی بگوییم و شکایت به کجا ببریم، خدایا دل‌های بشریت پر است، غم گسار حقیقی را برسان.

 

رییس جمهور سابق کشورمان در پایان سخنان خود برای موفقیت و سلامت ملت ایران و رهبر معظم انقلاب و ظهور امام زمان(عج) دعا کرد.

 

همچنین در این مراسم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری و نمایندگان بیوت برخی از مراجع تقلید حضور داشتند.

 

از دیگر حاضران در این مراسم می توان به نزدیکان احمدی نژاد از جمله حجت‌الاسلام میرتاج الدینی، جوانفکر، تمدن، ثمری اشاره کرد.

 

در حاشیه این مراسم به ویژه هنگام حضور احمدی نژاد در جایگاه برای سخنرانی شعارهایی همچون «صل علی محمد یاور رهبر آمد»، «احمدی دلاور پیرو خط رهبر»، «خامنه‌ای زنده باد، احمدی پاینده باد»، «اباالفضل علمدار احمدی را نگه‌دار»، «شعار هر چی مرده احمدی بر می‌گرد» و «احمدی دوستت داریم» سر داده شد.

 

پیش از سخنرانی رییس جمهور سابق کشورمان ضمن قرائت قرآن، فاتحه و مرثیه سرایی، حجت‌الاسلام رستگار به ایراد سخن درباره زندگی پس از مرگ، ضرورت یاد مرگ، دشمن شناسی، جایگاه ملت ایران اسلامی و برکات انقلاب اسلامی پرداخت.

 

همچنین در مدت زمان برگزاری مراسم یادبود «سیده فاطمه قادری» مسجد و صحن منتهی به آن مملو از جمعیت بود و حتی افراد در صف‌های طولانی برای دیدار با احمدی نژاد منتظر می‌ماندند.

 

در هنگام برگزاری مراسم با تلاش کارکنان راهنمایی و رانندگی ترافیک خیابان‌های اطراف مسجد طفلان مسلم به صورت روان ادامه داشت که در هنگام خروج احمدی نژاد از مسجد ترافیک بسیار سنگینی ایجاد شد.

 

تعدادی از حاضران با گوشی‌های همراه نیز در هنگام سخنرانی احمدی نژاد و حضور او در جلوی درب ورودی به تصویربرداری می‌پرداختند و برخی نیز در پی تحویل دادن نامه خود به رییس جمهور سابق بودند./993/پ201/ج

ارسال نظرات