۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۴۸۴۸۰

ترویج فرهنگ قرآنی ضامن هویت دینی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد عالی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با تاکید بر ترویج مبانی و مفاهیم قرآنی، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی ضامن هویت دینی جامعه است.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، دبیر ستاد عالی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز در جلسه کمیته بانوان مسابقات با بیان این‌که دشمنان از طریق ناتوی فرهنگی جوانان و خانواده های ایرانی را هدف گرفته اند، اظهار داشت: فرهنگ قرآنی حاکم در جامعه از نفوذ فرهنگ غلط غربی در جامعه کاسته است.

 

وی برگزاری مسابقات قرآنی را یکی از راه های ترویج و فرهنگ سازی قرآنی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان با ناتوی فرهنگی جوانان و خانواده‌های ایرانی را مورد هدف قرار داده‌اند، فرهنگ قرآنی حاکم بر جامعه مانع از نفوذ فرهنگ غلط غربی در جامعه می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: مسابقات قرآنی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ قرآن دارد که امیدواریم با برپایی این مسابقات در بخش های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم باعث ترویج فرهنگ قرآن در بین مردم و جوانان شود.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که قاریان و حافظان قرآن کریم نقش بسزایی در نهادینه سازی ارزش ها و آموزه های قرآنی در جامعه ایفا می کنند، اظهار کرد: این عزیزان مسؤولیت سنگینی برای جاری کردن ارزش های قرآنی در جامعه بر عهده دارند.

 

همچنین مریم کاظمی، مسؤول کمیته بانوان سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سخنانی اظهار داشت: از 470 نخبه قرآنی شرکت کننده در این مسابقات 220 شرکت کننده خواهر می باشد.

 

وی با بیان این‌که برگزاری مسابقات قرآنی در سطح کشور سبب گسترش و توسعه فعالیت های قرآنی است، افزود: نباید بحث های قرآنی و ترویج آموزه های آن تنها به یک مقطع زمانی همچون برگزاری مراسم و همایش ها محدود شود و باید در طول سال این نوع برنامه ها در سطح استانی و کشوری برگزار شود.

 

گفتنی است، سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 6 الی 11 اسفند ماه در دو بخش خواهران و آقایان در تبریز برگزار می شود که مسابقات آقایان در مصلای اعظم تبریز و مسابقات بانوان در مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات