۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۴۸۷۴۲

مجموعه وقفی طوبی تحویل سازمان اوقاف و امور خیریه شد

خبرگزاری رسا ـ مجموعه وقفی طوبی از سوی شهرداری تبریز جهت تأسیس دانشکده علوم قرآنی به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تحویل داده شد.
پارک مفاخر تبريز / موقوفه طوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی امروز در این مراسم با تأکید بر ضرورت توجه به شناساندن بزرگان دینی و فرهنگی این شهر گفت: ضروری است بزرگان این شهر از جمله علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری به مردم شناسانده شود.


وی نشر و گسترش خدمات علمی را ضروری دانست و افزود: تاسیس دانشکده علوم قرآنی باید از سال های گذشته عملیاتی می شد اما هر چند این اقدام دیر هنگام بود ولی خداوند را شاکر هستیم که اکنون این مجموعه فاخر در زمین وقفی به عنوان مرکز ترویج نشر معارف قرآنی استفاده می شود.


حجت الاسلام حسینی ابراز امیدواری کرد با تأسیس این دانشکده در استان بتوانیم سبک زندگی اسلامی و قرآنی را بیش از پیش در جامعه ترویج و توسعه دهیم تا با مهندسی فرهنگی در جامعه به منویات مقام معظم رهبری جامعه عمل به پوشانیم.


وی تصریح کرد: با ابزارهای مختلف می توان زمینه انس با قرآن را بیش از پیش در جامعه فراهم کرد و از این طریق معانی و مفاهیم قرآنی را وارد زندگی مردم کرد.


حجت الاسلام حسینی از افتتاح رسمی دانشکده علوم قرآنی همزمان با افتتاح سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قران کریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن خبر داد.


همچنین صادق نجفی، شهردار تبریز گفت: توجه و تدبر در آموزه های قرآنی ضروری است از این رو تاسیس دانشکده علوم قرآنی، تلاشی برای عمق بخشی به فعالیت های قرآنی است؛ افتتاح این دانشکده در شهر تبریز به عنوان پایتخت تشیع و شهر علامه های بزرگ حرکت عظیم و بزرگی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است.


وی افزود: نشر مسائل قرآنی و فرهنگی باید ریشه ای و با تدبر و نگاه ویژه باشد و ضروری است در این راستا مطالعات و تحقیقات سنجیده ای انجام شود. تبریز شهر عالمان بزرگی همچون علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری است و وجود مجموعه فاخری با عنوان دانشکده علوم قرآنی در این شهر ضروری و لازم است.


نجفی گفت: امیدواریم در این مرکز آموزشی، تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته های قرآنی دایر شود تا شاهد حضور دانشجویان و دوستداران این رشته ها در شهر تبریز باشیم.


شهردار تبریز، خواستار ملموس شدن تاریخ و تمدن شهر تبریز به جوانان شد و گفت: جوانان این شهر از گذشته و تاریخ این شهر اطلاعات کافی ندارند و ضروری است هویت شهر تبریز به جوانان شناسانده شود.


نجفی، ادامه داد: فعالیت های قرآنی در شهر تبریز بسیار گسترده و چشم گیر است و وجود هیئت های بنام مذهبی و مراکز آموزش قرآن در این شهر نشان از باور و عقیده قلبی این مردم به آموزه های قرآنی دارد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات