۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۴۸۷۵۵

آمادگی برای میزبانی از 35 هزار فعال قرآنی در تبریز

خبرگزاری رسا ـ سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ستاد برگزاری آماده میزبانی از 35 هزار فعال و علاقه‌مند قرآنی از سراسر کشور است.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ساعت 9 صبح فردا با حضور اندیشمندان برجسته حوزه قرآنی از حوزه و دانشگاه در تبریز آغاز خواهد شد.


وی با بیان این‌که سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 6 الی 11 اسفندماه در دو بخش خواهران و آقایان در تبریز برگزار می شود که مسابقات آقایان در مصلای اعظم امام خمینی تبریز و مسابقات بانوان در مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که 450 شرکت کننده در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت، افزود: ما برای میزبانی از 35 هزار قرآن دوست آمادگی کامل داریم و امیدواریم برگزاری این مسابقات فضای معنوی را در شهر تبریز حاکم کند و این مسابقات را در شأن و منزلت قرآن و تبریز برگزار کنیم.


وی با بیان این‌که این مسابقات از شبکه سهند، قرآن، شما، العالم و کوثر پخش خواهد شد، گفت: نخستین یادواره قاریان و اساتید قرآن شهدای تبریز آغازی بود بر فعالیت های سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و تلاش کردیم طی ماه های گذشته تبریز را برای میزبانی این مسابقات آماده کنیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: 12 بهمن ماه به صورت قطعی مشخص شد که تبریز میزبان این مسابقات است و شعار از بهار انقلاب با بهار قرآنی تا بهار طبیعت برای این مسابقات انتخاب شد، سعی شده است تا زمان برگزاری این مسابقات بیش از 200 محفل قرآنی در استان برگزار شود.


وی با اشاره به حضور قاریان برجسته کشوری و بین الملی در محافل قرآنی گفت: در حال حاضر تبریز میزبان «احمد شحات احمد سید» قاری مصری به مناسبت برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قران کریم و حضور در کرسی های تلاوت قرانی است در شهرهای تبریز، سهند، مرند، شبستر، عجب شیر، بناب، مراغه و آذرشهر حضور خواهد یافت.


حجت الاسلام حسینی از برگزاری همایش استاد شهریار و قرآن همزمان با برگزاری این مسابقات خبر داد و گفت: این همایش هفتم اسفندماه در تبریز برگزار می شودف ضمن این‌که همایش علمی و پژوهشی "استاد شهریار و قرآن" نیز به همت نهادهای مختلف ادبی و دینی استان در تبریز برگزار خواهد شد.


وی با بیان این‌که این همایش هفتم اسفند همزمان با برگزاری مسابقات قرآن در تالار اقبال آذر تبریز برگزار می شود، ادامه داد: بزرگداشت چهره های برجسته علمی و ادبی کشور ادای دینی به کوشش ها و مجاهدات پیشروان دانش و فرهنگ است و مؤثرترین شیوه در تحکیم مبانی دینی و ملی و تداوم بخشیدن به ارزش های اسلامی است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات