۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۴۹۴۵۱

برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان گفت: طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهرستان درمیان و بیرجند برگزار می‌شود.
وقف و تلاوت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام دادخدا خدائی، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان، پیش از ظهر امروز در نشست توجیهی برنامه‌های نوروز سال جدید با اشاره به این‌که در سال جاری باید خدمت‌رسانی در بقاع متبرکه به مسافران نوروزی در مقایسه با سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته باشد، گفت: باید در سال جدید طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به قطب‌های فرهنگی تبدیل‌شده و بتوانند سبک زندگی مردم را تغییر دهند.

 

وی بابیان این‌که برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، اعزام مبلغان، برپایی خیمه‌های معرفت در اماکن متبرکه ویژه هیأت‌امنا، خادمان، مدیران اجرایی و فرهنگی اماکن متبرکه بر پا می‌شود، ادامه داد: در سال جاری برای تأثیرگذاری بیشتر این برنامه‌ها متناسب با گروه‌های سنی مختلف برای آن‌ها برنامه فرهنگی در نظر گرفته‌شده و مبلغان ویژه و برجسته‌ای به بقاع متبرکه شهرستان‌های درمیان و بیرجند اعزام‌شده‌اند.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان درمیان و بیرجند بابیان این‌که از 28 اسفندماه سال جاری تا 16 فروردین‌ماه سال آینده طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان بیرجند و درمیان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مراسم ویژه تحویل سال نو امسال هم همچون سال‌های گذشته در جوار امام زادگان باقریه بیرجند برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام خدائی با اشاره به تقارن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با برنامه‌های این طرح افزود: ویژه‌برنامه‌های «سوگواره یاس نبوی» با محوریت امام زادگان باقریه و بیش از چهار بقعه شاخص شهرستان درمیان برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این‌که خیمه‌های معرفت در افزایش بصیرت دینی و فرهنگی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نقش مهمی دارند، ادامه داد: امسال هم همچون سال‌های گذشته خیمه‌های معرفت میزبانان نوجوانان و جوانان در ایام سال نو خواهند بود.

 

مدیر اداره اوقاف شهرستان بیرجند و درمیان گفت: خیمه‌های معرفت شامل غرفه‌های عفاف و حجاب، پرسمان دینی، مشاوره، ایستگاه‌های همه واقف باشیم، کودکان، پاسخ به مسائل شرعی و نمایشگاه عکس و کتاب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خدائی بابیان این‌که آماده‌سازی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای پذیرایی از مسافران نوروزی در حال انجام است، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی ازجمله برنامه‌های عبادی و ادعیه، قرائت دعای لحظه تحویل سال نو و صلوات خاصه حضرت زهرا(س) در تمامی بقاع متبرکه با حضور زائران به‌صورت سراسری انجام خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به این‌که در سال جدید کیفیت خدمات رفاهی ارائه شد به مسافران در بقاع متبرکه ارتقا خواهد یافت، یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروز برای افزایش خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی و زائران در مسیر بقاع متبرکه و طرح میقات الرضا ایستگاه‌های صلواتی برای مسافران برپا خواهد شد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات