۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۹
کد خبر: ۲۴۹۷۶۴
با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور؛

مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه شهرستان دامغان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بنای جدید مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه(س) شهرستان دامغان با زیربنای یک‌هزار و 500 متر مربع در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع رسما افتتاح شد.
افتتاحيه مؤسسه آموزش عالي حوزوي فاطميه دامغان افتتاحيه مؤسسه آموزش عالي حوزوي فاطميه دامغان افتتاحيه مؤسسه آموزش عالي حوزوي فاطميه دامغان افتتاحيه مؤسسه آموزش عالي حوزوي فاطميه دامغان افتتاحيه مؤسسه آموزش عالي حوزوي فاطميه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام حسین صابریان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان در آیین افتتاح بنای جدید مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه(س) شهرستان دامغان با اشاره به فعالیت 9 حوزه علمیه خواهران در سطح این استان در سطوح دو و سه، اظهار داشت: فرهنگ غنی دینی این خطه و سوابق آموزشی درخشان حوزه علمیه فاطمیه(س) دامغان نشان می‌دهد که ظرفیت این شهر، دارا بودن بیش از یک حوزه علمیه خواهران است.

 

وی ضمن اظهار امیدواری جهت دایر شدن تمامی رشته‌های سطح سه و اختصاص سطح چهار به حوزه علمیه خواهران دامغان در آینده نزدیک، اضافه کرد: استان سمنان استانی فرهنگی و دامغان دیار دارالمؤمنین است که تدین مردمش همیشه زبان‌زد بوده، شایسته گسترش بیش از پیش رشته‌های آموزش عالی حوزوی است.

 

مدیر استانی حوزه‌های علمیه خواهران سمنان با اشاره به تحصیل یک هزار و 800 طلبه خواهر در مدارس علمیه استان سمنان، تصریح کرد: سه رشته سطح سه در حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان به‌وسیله 48 استاد گرانقدر تدریس می‌شود و طلاب خواهر سطح دو استان نیز از وجود 90 استاد بهره می‌برند.

 

حجت الاسلام صابریان با قدردانی از حضور و اهتمام مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور در استان سمنان، خاطر‌نشان کرد: مراکز آموزش عالی حوزوی استان سمنان در حال حاضر آمادگی تربیت طلاب مسلط به دو زبان، جهت اعزام به خارج از کشور و حضور و تبلیغ ارزش‌ها و احکام اسلام ناب محمدی در عرصه‌های بین المللی را دارند.

 

تحصیل در حوزه‌های علمیه باید مقدمه عمل باشد/ اصلاح جامعه مستلزم اصلاح زن است

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان نیز در این مراسم به تبیین نقش کلیدی زن در جامعه و بالطبع جایگاه اثر‌گذار و حساس حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و گفت: اهمیت مدارس علمیه خواهران به جایگاه زن در اجتماع برمی‌گردد همانا از منظر اسلام زن رکن مهم جامعه است، آن‌گونه که امام خمینی در کلامی ماندگار فرمود:"مرد از دامان زنبه معراج می‌رود."

 

وی با بیان اینکه اگر زن در جامعه اصلاح و هدایت شود، مرد، فرزندان و خانواده اصلاح می‌شود که این مهم خود نشانگر اهمیت حوزه‌های علمیه خواهران است، افزود: تعالیم این حوزه‌های علمیه را باید به عمل نزدیک کنیم، تحصیل آموزه‌های دینی مقدمه عمل است و نباید مدرک گرایی در حوزه‌ها مطرح باشد.

 

امام جمعه دامغان خطاب به طلاب حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: فراموش نکنیم که زکات علم نشر آن است، آنچه فرامی‌گیرید به دیگران بیاموزید و بدانید هرچه بیشتر بیاموزیم مسؤولیت‌ ما نسبت به خود و دیگر افراد جامعه بیشتر می‌شود.

 

ضرورت بازنگری در برخی از کتب حوزه‌های علمیه خواهران

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه با اشاره به یکسان بودن کتبی که در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران تدریس می‌شود، به ضرورت بازنگری در این امر تأکید کرد و افزود: آنچه شارع مقدس به‌عنوان نقش زنان تبیین کرده، در کتب ویژه تدریس در حوزه‌های خواهران گنجانده شود تا در هدایت صحیح جامعه بانوان نقش کلیدی خود را ایفا کنند.

 

رییس حوزه‌های علمیه شهرستان دامغان با تأکید بر ضرورت تقویت حوزه‌های علمیه خواهران، تصریح کرد: مدارس و مؤسسات آموزش عالی حوزوی باید شوهرداری، بچه‌داری و خانه‌داری مدنظر اسلام را به زنان جامعه بیاموزد و این‌گونه در عمل بیش از پیش مثمرثمر خواهد بود.

 

امام جمعه دامغان با یادآوری گذشت یک‌سال از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نام گذاری سال 93 به‌عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: همه ما در هرپست و جایگاه و مسؤولیت باید به خود بیاییم و ببینیم برای اقتصاد و فرهنگ کشور، استان و شهرمان چه‌کرده‌ایم.

 

وی خاطر‌نشان کرد: عامل مهم اقتصاد مصرف است و مدیریت مصرف در خانواده‌ها و در نتیجه در اجتماع زنان هستند، باتوجه به این نکات می‌توان گفت که هم اصلاح اقتصاد و هم هدایت صحیح فرهنگ جامعه در گرو ساخته شدن زن است و در این بین نقش حوزه‌های علمیه خواهران کم‌نظیر و بی‌بدیل است.

 

تحصیل 444 طلبه خواهر در حوزه علمیه فاطمیه دامغان

 

طیبه مهرابی، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه(س) دامغان نیز در ادامه این مراسم با قدردانی از زحمات تمامی مسؤولان و خیرانی که در مسیر تکمیل این پروژه همکاری داشتند، اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت این مجموعه و بنا با قدرت عشق و ایمان اساتید، خانواده‌ها و خیران ساخته شده است.

 

وی با اشاره به آغاز ساخت این پروژه در سال 75 و سپس وقفه‌ای طولانی به دلیل نبود اعتبارات لازم، تصریح کرد: این مجموعه در دو طبقه مشتمل بر 10 کلاس درس، مجموعه اداری، کتابخانه، سایت رایانه‌ای، نمازخانه، مرکز پژوهش و دیگر فضاهای مورد نیاز ساخته شده که در مجموع برای ساخت و تکمیل آن بیش از پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

 

مدیر حوزه علمیه فاطمیه دامغان با اشاره به آغاز به‌کار این مرکز از سال 65 و کسب صدها رتبه برتر استانی و کشوری در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف توسط این مجموعه و دانش آموختگان آن، خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر 160 طلبه سطح سه و 284 طلبه سطح دو در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل می‌باشند.

 

گفتنی است تجلیل از برخی از خیران و مسؤولان یاری رسان در امر ساخت و تکمیل پروژه مؤسسه آموزش عالی حوزوی شهرستان دامغان از جمله شهردار و رییس شورای اسلامی شهر دامغان و سخنان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور و بازدید وی از بخش‌های مختلف ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران دامغان از دیگر بخش‌های این مراسم بود./977/پ201/ب4

ارسال نظرات