۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۴۹۸۶۰
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اراک:

اقدام مثبتی از سوی مسؤولان برای تحقق شعار سال صورت نگرفته است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک با ابراز تأسف از کمرنگ بودن عملکرد مسؤولان و مردم در زمینه تحقق شعار سال، گفت: ارزیابی عملکرد تمامی افراد در جامعه حاکی از عملکرد ضعیف در این حیطه است.
حجت‌الاسلام سيد احمد ميرمهدي، مدير حوزه علميه امام خميني(ره) اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید احمد میرمهدی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک ظهر امروز در نشست با اساتید و معاونان حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک با ابراز تأسف از کمرنگ بودن عملکرد مسؤولان و مردم در زمینه تحقق شعار سال، اضافه کرد: ارزیابی عملکرد تمامی افراد در جامعه حاکی از عملکرد ضعیف در این حیطه است؛ بنابراین مردم و مسؤولان باید بدانند که مطالبات مقام معظم رهبری از جمله راهکارهایی است که می‌تواند زمینه رشد و پویایی را بیش از پیش فراهم کند. 

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک بر لزوم آمیختگی فرهنگ ایرانیان با اسلام تأکید کرد و گفت: با توجه به این مهم که ایرانیان از دیرباز یکتاپرست بوده و تمامی ارکان و ابعاد زندگی در بخش‌های مختلف را برپایه اصول دینی و مقدسات الهی بنیانگذاری کردند مسؤولان امروز نیز باید از این فرهنگ نهادینه شده استفاده کرده و گام‌های محکمتری در راستای ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی بردارند.

 

حجت‌الاسلام میرمهدی با بیان این نکته که اصلاح الگوی مصرف یکی از مهم‌ترین مباحث مدنظر اسلام بوده و آحاد جامعه به ویژه قشر متمول جامعه باید به آن توجه ویژه داشته باشند، اضافه کرد: اسلام همواره جوامع بشری را به دوری از اسراف و تبذیر توصیه کرده است؛ بنابراین اهمیت این مهم تابدانجاست که حضرت حق این امر را در آیاتی از قرآن کریم بیان فرموده است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک از مصرف بی‌رویه برخی از کالاهای زینتی و غیرزینتی خارجی ابراز نارضایتی کرد و گفت: بدون تردید باید از ترویج فرهنگ غربی در جامعه جلوگیری کرد؛ اما متأسفانه برخی از افراد متمول در جامعه سنت‌شکنی کرده و با ترویج فرهنگ غربی در جامعه قصد دارند به اسلام و سنت‌های نهادینه شده در آن ضربه وارد کند.

 

حجت‌الاسلام میرمهدی با اشاره به این مطلب که نهادینه شدن فرهنگ ایرانی ـ اسلامی باید از دوران طفولیت آغاز شده و کودکان را با فرهنگ غنی اسلامی بیش از پیش آشنا کنیم، ادامه داد: آموزش و پرورش باید در این راستا قدم‌های گسترده‌تری بردارد.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: اگر مردم نسبت به زندگی و رفتار و خط مشی خویش حساسیت داشته باشند می‌توانند در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی نیز مؤثر عمل کرده و از ترویج فرهنگ بی‌اساس غربی ممانعت به عمل آورند.

 

حجت‌الاسلام میرمهدی وجود نخبگان را گامی برای محقق شدن مطالبات رهبری در تمامی عرصه ها بیان کرد و افزود: نخبگان باید خود را از مسائل و مباحث روز جامعه کنار نکشیده و با ارائه راهکارهای مناسب و کاربردی به معرفت‌افزایی دینی و نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه کمک کنند./842/پ202/ب4

ارسال نظرات