۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۵۰۲۱۱
کارشناس رسانه ملی:

شبیه‌ترین فرد در اخلاق و سیره به رسول خدا حضرت فاطمه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) نورانی‌ترین چهره را در منابع اسلامی دارند، گفت: شبیه‌ترین فرد در اخلاق، منش و سیره به رسول خدا(ص) طبق منابع شیعه و اهل سنت حضرت فاطمه(س) هستند.
حضرت زهرا سلام الله عليها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ محمود صفاری، امروز در ویژه‌برنامه بانوی بی‌نشان از رادیو معارف با بیان این‌که حضرت رسول(ص) برای حضرت زهرا(س) القاب و کنیه‌هایی را قرار داده بودند که بی‌بدیل است، گفت: یکی از کنیه‌های مهمی که حضرت رسول (ص) به حضرت زهرا داده‌اند کنیه «ام‌ابیها» یعنی مادر پدر است و ما در تاریخ اسلامی کسی را سراغ نداریم که به این شکل دخترش را مورد خطاب قرار دهد.

 

وی افزود: به‌این‌علت حضرت رسول(ص) این کنیه را به حضرت زهرا(س) داده‌اند که در دوران رحلت حضرت خدیجه (س) و دوران تنهایی حضرت رسول (ص) حضرت فاطمه(س) بهترین پرستار برای ایشان بودند و در تمام اوقات از پدر مراقبت کرده و بر زخم های ایشان در جنگ‌های مختلف مرهم می‌گذاشتند.

 

کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که اوصاف حضرت فاطمه (س) نه‌تنها در منابع شیعه برجسته است بلکه در منابع اهل سنت هم ویژگی‌ها ایشان نقل‌شده و در این منابع از عایشه سخنی در منزلت حضرت زهرا(س) بیان‌شده که گفته شبیه‌ترین شخص در منش و اخلاق به رسول خدا(ص) حضرت فاطمه (س) بودند و ایشان هرگاه به دیدار پیامبر (ص) می‌آمدند رسول خدا(ص) به احترام ایشان از جای برخاسته و دست ایشان را بوسیده و ایشان را می‌بوییدند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفاری بابیان این‌که این رفتار نمی‌تواند تنها رفتار یک پدر با دختر باشد، گفت: حضرت رسول (ص) با این رفتار خود می‌خواستند چیزی را در تاریخ به مسلمانان نشان دهند و آن امر این است که احترام ایشان به حضرت زهرا(س) ابتدا به خاطر جایگاه رفیع ایشان و پس‌ازآن به این خاطر بود که ایشان مادر و همسر یک امام و ولی خدا بودند.

 

وی تصریح کرد: باوجوداین منزلت‌هایی که از حضرت زهرا(س) در منابع اهل سنت ذکرشده ولی آن‌ها به این‌که غضب حضرت زهرا(س) غضب خداوند و رضایت ایشان رضایت رسول خدا(ص) و خداوند است معتقد نیستند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حضرت رسول (ص) همواره می‌فرمودند که من از فاطمه بوی بهشت را استشمام می‌کنم، اظهار کرد: هرگاه دل حضرت رسول (ص) برای بهشت و بوی بهشت تنگ می‌شد به سراغ حضرت زهرا(س) رفته و می‌فرمودند فاطمه(س) بوی بهشت را می‌دهد و عصاره آن میوه‌ها و ریحان‌های بهشتی که من در شب معراج در بهشت تناول کردم در وجود ایشان باقی‌مانده است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفاری با اشاره به این‌که ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) هنوز برای ما شناخته‌شده نیست، یادآور شد: حضرت زهرا(س) مانند لیلةالقدر است و هنوز کسی نتوانسته آن‌طور که باید شأن مقام و منزلت ایشان را بشناسد و ماهم برای این‌که بتوانیم مورد رضایت خداوند قرار گیریم باید شأن مقام و منزلت ایشان را شناخته و سعی کنیم دین خود را نسبت به فرزندان ایشان که همان ائمه و ولی خدا هستند ادا کنیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات