۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۵۱۱۱۰
آیت الله حیدری:

افراد زاویه دار با ولایت نمی توانند در مسند ریاست خبرگان قرار گیرند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شاخصه های رییس مجلس خبرگان گفت: برخورداری از بصیرت بسیار بالا و همراهی و همراهی مقام ولایت از شاخصه های بسیار مهم است، کسانی که در برهه ای با ولایت زاویه پیدا کردند به یقین نمی توانند در مسند ریاست خبرگان قرار بگیرند.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان در نظام اسلامی گفت: جایگاه خبرگان از جایگاه رهبری در نظام گرفته می شود، جایگاه رهبری در نظام نیز همانند عمود خیمه است؛ رهبری عمود خیمه انقلاب است.

 

وی افزود: مشروعیت قانونی عمود خیمه انقلاب که رهبری است مربوط به مجلس خبرگان می شود، مجلس خبرگان است که در زمان فقدان رهبری فقیهی جامع الشرایط را برای نظام تعیین می کند؛ بنابراین وجود مجلس خبرگان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

آیت الله حیدری با اشاره به شاخصه های رییس مجلس خبرگان اظهار داشت: رییس مجلس خبرگان افزون بر فقاهت، تقوا، عدالت، تدبیر، شجاعت و سوابق درخشان انقلابی، باید از بصیرت بسیار بالایی برخوردار باشد؛ همراهی با مقام ولایت نیز از شاخصه های بسیار مهم رییس مجلس خبرگان است.

 

وی ادامه داد: کسانی که در برهه ای با ولایت زاویه پیدا کردند به یقین نمی توانند در مسند ریاست خبرگان قرار بگیرند، از همین رو فقط کسانی که با ولایت همراهی داشتند شایسته چنین مقامی هستند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اکثر اعضای خبرگان به دنبال مسائل شخصی و قدرت نیستند، ابراز داشت: مجلس خبرگان با توجه به افراد وزینی که در آن حضور دارد ورای فضا سازی های رسانه ای به وظیفه خود عمل می کند.

 

وی با اشاره به این که اعضای خبرگان تحت تأثیر جو سازی ها قرار نمی گیرند، عنوان کرد: اعضای خبرگان صرفا برای قدرت هر چه بیشتر ولایت و نظام اسلامی تلاش می کنند، در حال حاضر اقتدار اسلام و تشیع به اقتدار نظام جمهوری اسلامی بستگی دارد؛ اعضای این مجلس هیچ گاه به دنبال اشخاص، گروه ها و جریانات نیستند، گذشته مجلس خبرگان این مسأله را به خوبی نشان داده است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات