۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۵۱۱۱۷
آیت الله عالمی در گفت وگو با رسا:

مجلس خبرگان نگاهی فراجناحی دارد و از هیچ نهادی تأثیر نمی پذیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که خبرگان نگاهی فراجناحی دارد و از هیچ جا تاثر نمی پذیرد، گفت: رییس جدید خبرگان به لحاظ سابقه انقلابی و مدیریت باید نزدیک ترین فرد به حضرات آیات مرحوم مشکینی و مهدوی کنی باشد.
آيت الله عالمي

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه فراجناحی و مهم و برجسته خبرگان در نظام اسلامی گفت: خبرگان از جایگاه بسیار حساس و با اهمیتی برخوردار است، بعد از مقام رهبری بلندترین نهاد مجلس خبرگان رهبری است.

 

وی افزود: تعیین رهبری در صورت فقدان و نظارت بر رهبر حاضر از وظایف مهم مجلس خبرگان است، اعضای خبرگان باید اجتهاد داشته باشند که هیچ نهاد دیگری در جهان با این ضابطه وجود ندارد؛ بنابراین جایگاه خبرگان بسیار ممتاز است، بعد از رحلت امام خمینی(ره) دشمن به سرنگونی انقلاب امید بسته بود که نقش خبرگان با انتخاب رهبر شایسته ظهور پیدا کرد.

 

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ممتاز ترین فرد خبرگان باید ریاست این مجلس تأثیرگذار را بر عهده گیرد، اظهار داشت: مدیریت بر این جمع علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بسیار مهم بوده از همین رو اعضای خبرگان تمام تلاش خود را می کنند تا فرد اصلح را به مقام ریاست برسانند.

 

رییس جدید خبرگان به لحاظ سابقه انقلابی و مدیریت باید نزدیک ترین فرد به حضرات آیات مرحوم مشکینی و مهدوی کنی باشد

وی ادامه داد: مدیریت و پایبندی به نظام و انقلاب بیش از دیگر اعضا باید در رییس جدید خبرگان وجود داشته باشد، حضرات آیات مشکینی و مهدوی کنی این چنین بودند؛ این بزرگواران سابقه بسیار درخشانی در انقلاب و مدیریت های گوناگون داشتند، رییس آینده خبرگان باید از لحاظ سابقه و مدیریت نزدیک ترین فرد به این افراد باشد، همچنین رییس خبرگان باید از مقبولیت عمومی و روحیه انقلابی برخوردار باشد.

 

آیت الله عالمی با بیان این که خبرگان نگاهی فراجناحی دارد و از هیچ نهادی تأثیر نمی پذیرد، ابراز داشت: جایگاه مجلس خبرگان فوق قوای سه گانه کشور است، این سه قوه نسبت به خبرگان هیچ گونه اختیاری ندارند؛ همه امور مجلس خبرگان طبق قانون به اعضای این مجلس  محول شده است.

 

وی عنوان کرد: نمایندگان مجلس خبرگان بر سوابق انقلابی افرادی که برای ریاست مطرح می شوند نگاه دقیقی خواهد داشت؛ یکی از وظایف مهمی که اعضای خبرگان دارند این است که بعد از تعیین رهبری باید از او حمایت کرده و ایشان را همراهی کنند.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فضاسازی های رسانه ای به هیچ عنوان در کار خبرگان تاثیر ندارد، گفت: کسانی که در خبرگان حضور دارند جمعی عالم و عادل هستند که از آنان قدرت طلبی بر نمی آید، زمینه قدرت های سیاسی که در کشور مشاهده می شود در مجلس خبرگان وجود ندارد؛ مجلس خبرگان در قالب جناح بندی ها قرار ندارد و هیچ تأثیری از جوسازی ها نمی گیرد./1323/ت301/ج

ارسال نظرات