۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۵۱۵۰۶
استاد حوزه علمیه قم:

اثربخشی کار فرهنگی در گرو اخلاص است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در انجام کارها باید برای کسب رضای خدا کار کنیم، گفت: اثربخشی کار فرهنگی در گرو اخلاص است.
فرهنگ-

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید روستا آزاد، از اساتید حوزه علمیه قم، ظهر امروز، در جشنواره فعالیت فرهنگی خودجوش جوانان مؤمن و انقلابی استان که در سالن همایش جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: فرهنگ مسأله ای بسیار مهم در جامعه است.

وی با اشاره به این که موضوع فرهنگ از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، عنوان داشت: این نشان از اهمیت مسأله فرهنگ و ضرورت توجه به این مسأله مهم است.

حجت الاسلام روستا آباد با بیان این که اسلام فرهنگی ترین دین است، افزود: دین مبین اسلام فرهنگی ترین برخوردها را نیز از مردم می خواهد.

وی با تعریفی از فرهنگ تصریح کرد: هر آنچه را که مربوط به انسانیت و خلقیات انسان است را فرهنگ می گویند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که فرهنگ بسیار گسترده است، خاطرنشان کرد: در مسیر انجام فعالیت های فرهنگی، باید برای کسب رضای خدا کار کنیم.

وی با تأکید بر انجام کارهای فرهنگی با اخلاص عمل بیان داشت: اثربخشی کار فرهنگی در گرو اخلاص است.

حجت الاسلام روستا آزاد با اشاره به آیات و روایات اظهار داشت: اگر زمینی پاک باشد، ثمره آن میوه پاک است.

وی تصریح کرد: در انجام فعالیت های فرهنگی اگر ضعف داشته باشیم به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید و کار فرهنگی ما بی نتیجه خواهد ماند.

این استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: برای برکت در انجام کارهای فرهنگی باید نفس خویش را پاک کنیم و در انجام امور از درون بجوشیم.

حجت الاسلام روستا آزاد افزود: فعالان فرهنگی باید درد جوانان امروز جامعه را بدانند و در راستای برطرف شدن مشکلات امروز نسل جوان تلاش کنند.

وی علم، استدلال و بصیرت را اساس انجام فعالیت های فرهنگی بیان کرد و عنوان داشت: فعال فرهنگی حرف سست و بی اساس نمی زند.

این استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: در انجام فعالیت های فرهنگی هم افزایی و تعامل مهم ترین عامل موفقیت در انجام کارها است.

حجت الاسلام روستا آزاد گفت: تا هم افزایی رخ ندهد و از فکر و ایده مجموعه ها بهره مند نشویم، در کشور مشکل فرهنگ برطرف نخواهد شد، چرا که هم افزایی در پرورش ایده کمک می کند./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات