۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۵۱۵۸۸
رییس مرکز اسلامی هامبورگ:

بحران هویت در غرب نیاز به دین و مذهب را بیشتر طلب می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان بروز پدیده معنویت گرایی در غرب را خوب ارزیابی کرد و گفت: بحران هویت در غرب امروز، نیاز به دین و مذهب را هر چه بیشتر طلب می کند و ضرورت تدوین کتب و حضور پر رنگ تر در فضای مجازی از سوی عالمان دین را مورد تأکید قرار می دهد. نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا را در همین چارچوب می توان مورد ارزیابی قرار داد. بر اساس آماری که ما از برخی کشورهای اروپایی گرفتیم میزان و عمق نفوذ نامه معظم له را در بین تشنگان حقیقت به خوبی در یافتیم.
حجت الاسلام والمسلمين رمضاني، رييس مرکز اسلامي هامبورگ

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی نماینده مردم رشت در مجلس خبرگان رهبری و رییس مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان دومین سخنران پیش از دستور جلسه عصر،با محور قراردادن نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی این نامه روشنگرانه را مورد بررسی و تحلیل قرار داد و گفت: «بنده با توجه به اینکه در اروپا ساکن هستم شاهد پروژهای اسلام هراسی غرب به ویژه در بین دانش آموزان و دانشجویان و در سطح مدارس و دانشگاهها هستیم، اما زمینه و بستر برای شناخت اسلام و اسلام گرایی را نیز در مقابل به طور جدی شاهدیم. به علاوه که نوع افرادی که گرایش به اسلام پیدا می کنند بر اساس مطالعه و تحقیق به اسلام ایمان می آورند و مسلمان می شوند».

 

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با ارائه آماری از گروندگان به اسلام این حجم گرایش به دین اسلام را علی رغم فعالیت های افراطی برای اسلام هراسی دشمنان، از میزان نفوذ اسلام در بین توده مردم اروپا خبر داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، بروز پدیده معنویت گرایی در غرب را خوب ارزیابی کرد و افزود: «بحران هویت در غرب امروز، نیاز به دین و مذهب را هر چه بیشتر طلب می کند و ضرورت تدوین کتب و حضور پر رنگ تر در فضای مجازی از سوی عالمان دین را مورد تأکید قرار می دهد. نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا را در همین چارچوب می توان مورد ارزیابی قرار داد. بر اساس آماری که ما از برخی کشورهای اروپایی گرفتیم میزان و عمق نفوذ نامه معظم له را در بین تشنگان حقیقت به خوبی در یافتیم».

 

وی در پایان با اشاره به نقش رهبری و ولایت فقیه در نظام اسلامی خطاب به اعضای مجلس خبرگان گفت: «یکی از وظایف مجلس خبرگان، تقویت ولایت فقیه و شخص رهبری است و این امر با پیگیری مطالبات ایشان تحقق پیدا خواهد کرد و باید به صورت علمی در این زمینه اعضای محترم خبرگان ورود داشته باشند.

 

وی افزود: «امروز به واسطه عدم پاسخگوئی به سئوالات و شبهات جوانان بسیاری به دنبال بی دینی رفتند و لائیک شدند که اکنون در برخی از کشورها بیش از 30% لائیک و بی دین هستند و لذا نهضت های معنوی و عرفان های کاذب که در آمریکا و اروپا 4000 فرقه رسیدند که درصدند جوانان را جذب کند و لذا باید معارف اسلام ناب توسط اندیشمندان مسلمان به صورت مستقیم با مراجعه به قرآن مورد توجه قرار گیرد»./1323/د102/ج

ارسال نظرات