۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۵۱۸۷۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انتخاب آیت‌الله یزدی هوشمندانه و شایسته بود/ نامه سناتورهای آمریکایی آبروی این کشور را برد

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انتخاب آیت الله محمد یزدی به عنوان رییس جدید مجلس خبرگان رهبری از سوی اعضای این مجلس، انتخابی به جا، هوشمندانه و شایسته بود.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: اعضای این مجلس با انتخاب آیت الله محمد یزدی، دل ملت و دلسوزان انقلاب را شاد کردند.

 

وی با بیان این که انتخاب اعضای مجلس خبرگان رهبری هوشمندانه، به جا، مناسب و شایسته بود، اضافه کرد: آیت الله یزدی با سابقه سال ها ممارست علمی و مجاهدت انقلابی گزینه بسیار مناسبی برای این سمت بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی شجاعت، پاکی، پاک دستی، مبارزه با ظلم و جور و ولایت مداری را از ویژگی‌های بارز رییس جدید مجلس خبرگان رهبری برشمرد و افزود: درس اخلاق این عالم بزرگ همواره با سیاست و مبارزه با ظلم و جور ممزوج بود و 10 سال ریاست بر قوه قضاییه و عملکرد او در این نهاد نیز گویای این مسأله است.

 

وی با اشاره به برخی حرف و حدیث های حاشیه ای پیرامون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: نباید به این مسائل حاشیه ای توجه شود چرا که انتخابات مجلس خبرگان رهبری یکی از سالم ترین انتخابات ها بوده و اعضای آن نیز به معنای واقعی صالح هستند.

 

نامه سناتورهای آمریکایی آبروی این کشور را در عرصه بین المللی برد

 

خطیب نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای و نامه اخیر 47 سناتور آمریکایی مبنی بر لغو توافق هسته ای احتمالی با پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا، اظهار کرد: این نامه آبروی آمریکا را در عرصه بین المللی برد چرا که سناتورهای این کشور با نامه خود نشان دادند به هیچ قرارداد و تعهد بین المللی پایبند نیستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: مگر این نمایندگان مجلس سنا نمی دانند که در عرف بین الملل این گونه نیست که رییس جمهور یک کشور قرارداد و توافقی را امضا کند و آن گاه پس از پایان دوره ریاست جمهوری وی، رییس جمهور بعدی آن را کأن لم یکن تلقی کند.

 

وی با بیان این که این اقدام سناتورهای آمریکایی نیز در راستای حیله گری و مکاری تاریخی آنها است، خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند ما به تیم مذاکره کننده هسته ای خود اعتماد و اطمینان کامل داریم اما از حیله گری و خدعه دشمن نگران هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که به همین دلیل می بایست اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران کاملا هوشیار باشند، اضافه کرد: مذاکره کنندگان هسته ای همانند گذشته با قدرت و شجاعت مذاکرات را ادامه داده و یقین بدانند تا زمانی که در مسیر آرمان ها و اهداف نظام اسلامی و خطوط قرمز مشخص شده از سوی رهبری حرکت کنند، این ملت پشتیبان آنها خواهد بود.

 

مخالفان خدمات دهی به خانواده شهدا یک روز سابقه جبهه ندارند

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و دوم اسفندماه، روز ملی بزرگداشت شهدا و تجلیل از خانواده های معظم شهیدان، اظهار کرد: یکی از باقیات صالحات امام خمینی(ره) این است که برای خدمات دهی به خانواده های معظم شهدا، دستور راه اندازی بنیاد شهید و امور ایثارگران را صادر کرد.

 

وی با بیان این که این بنیاد شریف ترین مکان برای خدمت به خانواده های معظم شهدا محسوب می شود، افزود: ارزش شهدای ما بالاتر و والاتر از خدمات و امتیازهای مادی است که اکنون به خانواده های آنها ارائه می شود و اساسا برای شهیدان ما در آن زمان دریافت این خدمات مهم نبود و اطلاعی از آن نداشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که شهدای ما برای کسب رضای الهی و حفاظت و حراست از اسلام و انقلاب و کیان مملکت دینی به جبهه های نبرد شتافتند، گفت: شهدا در این راه از جان خود گذشتند و اکنون همه ما مدیون آنها هستیم.

 

وی با تأکید بر این که خدمات اندکی که به خانواده های معظم شهدا ارائه می شود حق آنها بوده و این خدمات در برابر همت والای این شهیدان اصلا قابل محاسبه نیست، تصریح کرد: شهدا ولی نعمت ملت و جامعه اسلامی هستند چرا که اگر آنها از خودگذشتگی و ایثار نمی کردند امروز وضعیت استقلال و عزت کشور این گونه نبود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افرادی که حتی یک روز سابقه جبهه و جنگ ندارند، به خدماتی که به خانواده های معظم شهدا می شود حسادت کرده و آن را نوعی تبعیض می پندارند در حالی که خود آنها در دوران دفاع مقدس در خانه های خود خوابیده بودند و حاضر نمی شدند به جبهه های جنگ بروند.

 

وی اضافه کرد: شهدای ما از همه چیز خود گذشته و جان خود را در راه دفاع از میهن و اسلام بر طبق اخلاص گذاشتند و این خدماتی که امروز به خانواده های آنها ارائه می شود در برابر آن گذشت و فداکاری ناچیز است.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد خطاب به متولیان خصوصا مسؤولان بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: می بایست در ارائه خدمات به خانواده های شهدا حفظ عزت و کرامت آنها در اولویت برنامه های این نهاد باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد شهدا، اظهار کرد: شهادت گل خوش بو و معطری است که جز بندگان برگزیده خدا در میان انسان ها به آن نمی رسند و شهید یعنی وارد شدن در حریم خلوت الهی و میهمان شدن بر سر سفره ضیافت الهی که این مقام والا نیز نصیب هر کسی نمی شود.

 

وی با تأکید بر ارتقای خدمات دهی به خانواده های معظم شهدا، با قرائت حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص)، اظهار کرد: حضرت محمد(ص) فرموده است: «و یقول الله عزوجل انا خلیفته فی اهله ومن ارضاهم فقد ارضانی ومن اسخطهم فقد اسخطنی؛ من جانشین شهید در میان خانواده اوهستم هرکس رضایت آنها را جلب کند رضایت مرا جلب کرده و هر کس آنها را به خشم آورد مرا به خشم آورده است».

 

مرحوم سید احمد خمینی الگوی ولایت مداری است

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و پنجم اسفندماه، سالگرد وفات حاج سیداحمد خمینی، فرزند بنیان گذار انقلاب اسلامی در سال 1373، اظهار کرد: این انسان بزرگوار یار وفادار امام خمینی(ره) در طول دوران مبارزات پیش از انقلاب و پس از استقرار نظام اسلامی بود که چون سایه در کنار امام راحل حضور داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که این مرد بزرگ تا پایان عمر در خدمت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود، ولایت مداری محض را یکی از ویژگی‌های بارز مرحوم حاج سید احمد خمینی ذکر کرد و افزود: این مرد بزرگ می بایست به عنوان الگوی ولایت مداری مورد توجه افراد قرار گیرد./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات