۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۵۲۲۹۴
مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور:

مدارس علمیه مشکل کتابخانه را جدی بگیرند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: مدارس علمیه باید مشکل کتابخانه را جدی بگیرند و هر جا که رشته تخصصی داریم باید کتابخانه تخصصی هم داشته باشیم.
مدير حوزه هاي علميه خواهران در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور عصر امروز در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه برای سال 1404 باید به ازای هر 250 نفر یک نفر طلبه داشته باشیم، گفت: کار، کار بزرگی است که در مرتبه اول آن کار مدیران مدارس و همکاران ما در مدارس است.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور بیان داشت: تربیت انسانهای شایسته و انسان سازی، بزرگترین دستاورد حوزه های علمیه خواهران است که خودشان در خانه و در بیرون انسانها و مربی، همسران و مادران شایسته ای باشند، که این افتخار بزرگی است.

 

وی ادامه داد: ما همیشه می گوییم خواهران طلبه ما نقطه هدف هستند، هم ساخته شدن شان موضوعیت دارد و  هم برای ساختن نسل آینده و کار طریقیت هم دارند، این کار بزرگی است که خداوند به عنایت خود و ولی خودش، به دست من و شما قرار داده است، که ما ان شاءالله بتوانیم حداکثر استفاده را از این فرصت خدادادی بکنیم.

 


حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی افزود: ما کار بی مشکل نداریم، اما آنچه که این مشکلات را آسان می کند، خود و سنگینی و بزرگی کار است؛ هر انسانی که کار بزرگی انجام می دهد مضاف بر این که یک راحتی دیگری هم دارد.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تأکید کرد: شما اگر اینجا هم نبودید و در یک در نظام دانشگاهی انجام وظیفه می کردید همین گرفتاری ها و  مشکلات را داشتید.

 

وی اظهار داشت: شیرینی کار این است که صاحب کاری داریم و او حضرت ولی عصر(ارواحنا له فدا) است.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: همه ما در ادعا خوب حرف می زنیم، می گوییم اگر امام زمان را درک کنیم به تعبیری خدمت گذارش خواهیم شد، خادمش خواهیم شد. خوب حالا فرصتش پیش آمده است، چه باید کرد؟! امیدوارویم که ایشان بپذیرند و این کارها بماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی درباره اضافه کردن رشته های جدید در مدارس علمیه خواهر استان بوشهر، بیان داشت: ما درباه مجوز رشته های جدید هیچ محدودیتی نداریم غیر از فلسفه که فعلا مقید هستند در قم انجام شود.

 

وی ادامه داد: سیاستی که داریم به تدریج اجرا می کنیم مدرسه محوری است که مدارس قابلیت این را داشته باشند بسیاری از کارهایشان را که می توانند انجام دهند به خود مدارس واگذار شود و در نتیجه مدرسه، اساتید و اولیای مدرسه درگیر شوند.


مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تأکید کرد: مسأله کتابخانه هم برای ما مهم است و اگر مدارس علمیه مشکل کتابخانه دارند جدی بگیرید و هر جا که رشته تخصصی داریم باید کتابخانه تخصصی هم داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی ادامه داد: در هر مدرسه سطح 2 یا سطح 1 باید کتابخانه متناسب وجود داشته باشد.


وی با بیان اینکه ایجاد مهدکودک هم جزء برنامه های ما هست، خاطرنشان کرد: مرحله اول تلاش ما این بود که بنایی برای مدارس فراهیم کنیم، مرحله دوم تلاش ما مهدکودک است./846/پ202/ب4

ارسال نظرات