۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۵۳۱۲۲

استقبال زائران امامزاده موسی مبرقع از اجرای طرح آرامش بهاری

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) از استقبال زائران این آستان مطهر از برگزاری طرح آرامش بهاری در جوار این مجموعه زیارتی خبر داد.
آرامش بهاري فاطمي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت الاسلام و المسلمین محسن فاطمیان با اعلام استقبال زوار آستان مطهر موسی مبرقع(ع) از طرح آرامش بهاری در این امامزاده در گفتگو با خبرنگار آستان مطهر اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور طرح آرامش بهاری، نوروز امسال در جوار آستان مطهر موسی مبرقع(ع) و دیگر امامزادگان این مجموعه زیارتی برگزار گردید که مورد استقبال زائرین، مسافرین نوروزی، و زوار خارجی قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در راستای برگزاری باشکوه این طرح کشوری مجموعه فرهنگی آستان مطهر از بیستم اسفندماه اقدام به برنامه ریزی و برگزاری جلسات هماهنگی با شورای فرهنگی آستان و همچنین سرشیف های خدام افتخاری نمود تا به نحوه احسن این طرح در آستان مطهر موسی مبرقع(ع) با شکوه برگزار کرد.

محسن فاطمیان با اشاره به برپایی خیمه معرفت در این آستان مطهر اظهار کرد: برپایی خیمه های معرفت یکی از اقدامات فرهنگی طرح آرامش بهاری بود که در این خصوص اقدام به برپایی غرفه های کودکانه، مشاوره،پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی، راهنمایی زوار به زبان های فارسی، عربی، آذری و همچنین برپایی نمایشگاه تصویری عفاف و حجاب نمودیم که مورد استقبال مراجعین به این غرفه ها قرار گرفت.

مسئول فرهنگی امامزاده موسی مبرقع(ع) به برپایی سفره هفت سین فاطمی در این امامزاده اشاره و بیان کرد: با توجه به تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه در یک اقدام نمادین سفره هفت سین فاطمی در یکی از غرفه‌های خیمه معرفت این آستان مطهر برپا شد که در این سفره هفت سین اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا(س) به شیوه زیبایی به نمایش گذاشته شده است.

فاطمیان تصریح کرد: در ایام نوروز کاروان های زیارتی از سراسر کشور و کشورهای لبنان، عراق، سعودی، پاکستان، هندوستان، آذربایجان، تانزانیا و همچنین طرح قم گردی به این آستان مطهر حضور یافتند.

مسئول فرهنگی آستان مطهر موسی مبرقع(ع) در پایان با اشاره به برپایی غرفه کودک در این امامزاده اظهار کرد: غرفه کودک یکی دیگر از غرفه های خیمه های معرفت این آستان مطهر بود که در این غرفه با برنامه های فرهنگی از جمله مسابقات خوشنویسی، قصه گویی، قرآن خوانی، شعرخوانی، سوال و جواب، جورچین، جمله خوانی و جمله نویسی سریع ، رنگ آمیزی در قالب مذهبی اجرا گردید./1325/د101/س

ارسال نظرات