۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۵۳۶۹۵
معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان:

ازدواج حضرت فاطمه باید الگویی برای دختران باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با بیان این که حضرت فاطمه(س) در ابعاد گوناگون زندگی الگوی کاملی برای زنان جامعه است، گفت: ازدواج حضرت فاطمه الگوی دختران قرار گیرد.
ولادت حضرت فاطمه(س)

حجت‌الاسلام محمدولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در راستای ولادت حضرت فاطمه(س) بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای زنان جامعه است.

وی تأکید کرد: باید در عرصه‌های گوناگون علم و دانش، حجاب و حیا، ازدواج، تربیت فرزند، کمک به اقتصاد خانواده و حضور زن در عرصه اجتماع از حضرت فاطمه(س) الگو گرفت.

حجت الاسلام ولی پور با بیان این که الگوگیری از اهل بیت(ع) بهترین چراغ راه و هدایت انسان در زندگی است، افزود: زنان امروز نیاز دارند برای خود الگویی کامل داشته باشند.

وی با بیان این که حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای زنان است، عنوان داشت: زنان جامعه باید در مسائل خانوادگی از زندگی زهرا(س) درس بگیرند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که ازجمله نکات مهم زندگی حضرت فاطمه(س) ازدواج ایشان بود، خاطرنشان کرد: در ازدواج حضرت فاطمه(س) معنویت بیشتر مورد توجه بود و مال نزد ایشان کم ارزش تر بود.

وی با تأکید بر توجه و اهمیت خانواده ها به ازدواج آسان فرزندان اظهار داشت: ازدواج آسان در جامعه مهم ترین راه  مقابله با تهاجم فرهنگی است.

حجت‌الاسلام ولی پور با تأکید بر این که ازدواج حضرت فاطمه(س) الگوی دختران جامعه قرار گیرد، افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه وظیفه ای همگانی است و خانواده ها نقش بسزایی در این راستا دارند.

وی در ادامه مهریه‌های سنگین، طولانی شدن مقدمات ازدواج، بالا رفتن هزینه ازدواج و مد‌گرایی را از مهم ترین آسیب‌های ازدواج آسان بیان کرد.

مادر ستون خانواده است

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با بیان نقش مادران در جامعه، تربیت فرزند، همسر داری، توسعه جامعه بیان داشت: مادر ستون خانواده است.

وی با بیان اهمیت توجه مادران در راستای تربیت فرزندان عنوان داشت: نقش مادر در تربیت دینی فرزند و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام ولی پور بیان داشت: مادران با الگو گیری از حضرت فاطمه(س) با تربیت صحیح و توجه به موقع در جهت خواسه ها و نیازهای فرزندان باید از به وجود آمدن آسیب ها جلوگیری کنند.

وی با بیان این که پیش گیری بهتر از درمان است، خاطرنشان کرد: تربیت دینی فرزند و هدایت آنان در زندگی افزون بر حفظ کانون خانواده، در حفظ سلامت جامعه نیز بسیار مهم است./9451/ت303/ب  

ارسال نظرات