۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۵۳۹۵۵
کارشناس دینی:

شهرت طلبی و نام جویی آفت نویسندگی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با تأکید بر داشتن صداقت در نوشتن تاریخ، گفت: شهرت طلبی و نام جویی آفت نویسندگی بوده و نباید برای دنیا دست به قلم برده و مطلب نوشت
قلم و نگارش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌ الاسلام جواد محدثی کارشناس دینی ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی(ره) استان اصفهان با بیان این که نگاه به مسأله قلم باید به عنوان اهرم اثرگذار در فرهنگ سازی جامعه باشد، گفت: با وجود رشد فناوری نباید از اهمیت کار نگارش غافل شده و هرکسی که در عرصه تولید علم و مطلب بتواند در میدان قلم اثرگذار باشد پر مخاطب تر است.

 

وی با اشاره به این که یک سری اوصاف اولیه باید برای نویسنده مد نظر باشد، تصریح کرد: تلاش مداوم و کوشش خستگی ناپذیر جزء مولفه‌های انسان های موفق بوده و شناخت اولویت ها و خلأها از نکات بعدی است که باید مد نظر نویسندگان باشد.

 

این نویسنده و محقق حوزه علمیه با تأکید بر این که مولف نباید آموختن علوم و فنون را منحصر به خود ساخته و باید روحیه تکثیرپذیری داشته باشد، خاطرنشان کرد: نوشتن، اصلاح و تکمیل یک فضیلت برای نویسنده است و نقد پذیری و داشتن روحیه نقادی بسیار مهم است در عین حال باید توجه داشت که نقد معیار می خواهد.

 

وی با بیان این که برخی حاضر نیستند اثر خود را در معرض نقد دیگران قرار دهند، افزود: برخی افراد نقدگریز و برخی نقد ستیز هستند که باید این صفات را از خود دور کرد.

 

وی بیان کرد: تجربه نگاری و یادداشت برداری از جمله نکات نویسندگی بوده و مسأله ادب قلم و رعایت خطوط قرمز اخلاقی در نوشتن نیز حائز اهمیت است و این در حالی است که برخی اوقات در آثار تاریخی دیده شده که متن بدون ذکر منبع و مأخذ نوشته شده که نقل مطلب از دیگران بدون ذکر منبع غیر اخلاقی بوده و سرقت ادبی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام محدثی با تأکید بر داشتن صداقت در نوشتن تاریخ افزود: شهرت طلبی و نام جویی آفت نویسندگی بوده و نباید برای دنیا دست به قلم برده و مطلب نوشت./939/پ202/ب4

ارسال نظرات