۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۵۴۱۷۳
امام جمعه فاروج:

تحقق جامعه ارزشی نیازمند مادرانی با بینش دینی و فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: جامعه فرهنگی، دینی و ارزشی، جامعه‏ای است که مادران آن از بینش و تفکر سالم فرهنگی، دینی و ارزشی برخوردار باشند.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج - جشن ميلاد حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج جمعه شب همزمان با سالگرد میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و زن در جشن میلاد حضرت زهرا(س)، ضمن تبریک این مناسبت، اظهار کرد: زن به دلیل نقش خاصی که در دستگاه خلقت بر عهده دارد، به‏ سرمایه‏های درونی بس گرانبهایی مجهز است که جامعه بشری در رشد خود نیازمند این ارزش‏ها است.

 

وی اضافه کرد: یکی از این سرمایه‏های درونی، عاطفه و مهر بانوان بوده که در طول تاریخ و در تمامی اجتماعات نمودهای بسیار شکوهمندی داشته است.

 

حجت الاسلام قلیزاده خاطرنشان کرد: این میل درونی اگرچه در همه انسان‏ها کم و بیش وجود دارد اما بهره زن از این عطیه الهی بیشتر است چرا این میل مقدس از یک سو زنان را برای همه نوع فداکاری برای زندگی و همسر و فرزندان آماده می‏کند و همچون شمع فروزانی محفل خانواده را روشن می‏سازد از سویی دیگر سبب می شود تا بانوان زحمات طاقت ‏فرسای پرورش نسلی را بر عهده گیرند.

 

وی اضافه کرد: به بیان دیگر جامعه سالم نیازمند داشتن خانواده‏های سالم است و سعادت و سلامت هر جامعه نیز در خانواده‏ها پی‏ریزی می‏شود که شمع فروزان محفل خانواده هم زن است.

 

به گفته حجت الاسلام قلیزاده بانوان هستند که با آکنده ‏ساختن کانون خانواده از انس و صفا و الفت می‏توانند فضای فکری، فرهنگی، دینی و گفت‌وگوهای سیاسی و اجتماعی را نورانی کنند و عملا درس مهر و صفا و از خود گذشتگی را از طریق فرزندان و همسران خویش به آیندگان بیاموزند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی فاروج ادامه داد: سعادت و سلامت هر جامعه در خانواده‏ها پی‏ریزی می‏شود و انتقال ارزش‏های دینی، ملّی و فرهنگی و اجتماعی در درجه اوّل به عهده خانواده‏ها به‏ ویژه مادر است.

 

وی اضافه کرد: بنابراین جامعه سالم نیازمند مادران سالم است و جامعه فرهنگی، دینی و ارزشی، جامعه‏ای است که مادران آن از بینش و تفکر سالم فرهنگی، دینی و ارزشی برخوردار باشند.

 

حجت الاسلام قلیزاده اظهار کرد: نکته مهم این است ‏که زنان، رهبران اولیه هدایت فکری، اعتقادی و عاطفی جامعه هستند و وظیفه اصلی آنان، فروزان ساختن مشعل پر مهر و صفا و صمیمیت خانواده و حفظ اساسی و بنیان این کانون هدایت است ودر این زمینه نیز بهترین الگو برای زن مسلمان شخصیت بزرگ بانوی عالم خلقت، حضرت زهرا(س) است که تمام فرازهای زندگانی آن حضرت برای زن مسلمان الگو اسوه است.

 

به گفته وی در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس زنان ایران اسلامی عملا ثابت کردند که الگویی مانند حضرت زهرا(س) دارند.

 

حجت الاسلام قلیزاده خاطرنشان کرد: فرهنگ غرب به دنبال بی هویت کردن زن و تنزل او از مقام های ارجمندی مانند مادر و همسر بودن به حد یک کلای مصرفی با تاریخ مصرف کوتاه مدت است.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فاروج تصریح کرد: بهانه حضور در عرصه فعالیت‏های اجتماعی جهت تداوم مسؤولیت‏ها نباید باعث انحطاط شأن و منزلت انسانی زنان شده و بی ‏بندوباری و فساد اخلاقی را دامن زند چرا که در آن صورت از هم گسیختگی نظام خانواده و فروپاشی این نهاد حتمی خواهد بود.

 

وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع)، افزود: امام چهارم شیعیان می فرماید: « ... و أمّا حَقُّ الزَّوجَةِ فَأن تَعلَمَ أنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَها لک سَکنَاً واُنساً، فَتَعلَمَ أنَّ ذلِک نِعمَةٌ مِنَ اللَّهِ عَلَیک فَتُکرِمَها و تَرفُقَ بِها؛ حقّ زن این است که بدانی خداوند او را مایه آرامش و انس تو قرار داده است و بدانی این نعمتی است که خداوند به تو داده پس باید او را گرامی داری و با وی نرمی کنی»./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات