۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۵۴۳۱۲

نام نویسی 1300 متقاضی جهت تحصیل در حوزه های علمیه خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بیش از هزار و 300 خواهر و برادر جهت شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان نام نویسی کرده اند.
حجت الاسلام سعادتي - مسؤول پذيرش حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام امید سعادتی، مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به پایان مهلت ثبت نام متقاضیان تحصیل در حوزه های علمیه استان برای سال آینده، اظهار کرد: نام نویسی برای شرکت در آزمون کتبی ورودی حوزه های علمیه استان  برای سال تحصیلی 95-94 از پانزدهم بهمن ماه پارسال شروع شد و بنا بود در پایان اسفندماه سال گذشته به اتمام برسد اما به دلیل درخواست مدیران مدارس استان، مهلت ثبت نام تا بیستم فروردین ماه سال 94 تمدید شد.

 

وی ادامه داد: اکنون با پایان این مهلت تمدید شده، در مجموع هزار و 300 خواهر و برادر برای تحصیل در 14 حوزه علمیه خواهران و برادران خراسان شمالی در دو مقطع بلندمدت و سفیران هدایت ثبت نام کرده اند.

 

حجت الاسلام سعادتی اضافه کرد: کارت ورود به جلسه داوطلبان از اول تا چهارم اردیبهشت ماه امسال به آن ها ارائه شده و آزمون کتبی پذیرش نیز روز جمعه چهارم اردیبهشت در حوزه های امتحانی شهرستان های مختلف خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در تمامی شهرستان های استان، حوزه امتحانی برای برگزاری آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی دایر می شود اما همانند سال های گذشته تنها در شهرستان گرمه حوزه امتحانی دایر نشده و داوطلبان این شهرستان می بایست در حوزه امتحانی جاجرم آزمون دهند.

 

حجت الاسلام سعادتی اظهار کرد: بر اساس سهمیه تعیین شده در سال تحصیلی 95- 94 در مجموع 425 طلبه خواهر و برادر در مدارس علمیه این استان در دو مقطع سوم راهنمایی(بلندمدت) و دیپلم و دانشگاهی(کوتاه مدت) به عنوان سفیران هدایت پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی و گذراندن مراحل مصاحبه، گزینش و دوره تثبیتی، پذیرش شده و تحصیل خود را از اواخر شهریور ماه 94 در 14 مدرسه علمیه سطح یک و دو استان آغاز می کنند.

 

به گفته وی، در این راستا، زمان اعلام نتیجه آزمون کتبی ورود به حوزه های علمیه خراسان شمالی چهارم خرداد ماه، انجام مصاحبه از شانردهم خرداد تا پنجم تیر ماه و موعد اعلام اسامی قبول شدگان هم در بخش برادران بعد از انجام مصاحبه و گزینش، بیستم تیر ماه 94 است و بعد از آن با برگزاری دوره تثبیتی از بیست و نهم تیرماه تا سی ام مرداد ماه اسامی نهایی ورودی های حوزه های علمیه استان در بخش برادران اعلام می شود.

 

حجت الاسلام سالاری افزود: در بخش خواهران نیز زمان اعلام قبول شدگان دهم مرداد، موعد گذراندن دوره تثبیتی از بیست و نهم تیر ماه تا سی ام مرداد و زمان آغاز کلاس ها نیز از اول مهر ماه 94 خواهد بود.

 

مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته پیش از شروع سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان، اردوی «راه دل» نیز ویژه طلاب ورودی جدید برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سعادتی همچنین اظهار کرد: زمان ثبت نام تحصیل در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای(مدظله العالی) بجنورد نیز فصل تابستان است.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 300 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات