۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۵۴۷۰۳
امام جمعه موقت کاشان:

مسأله یمن تنها با رجوع به آراء مردم قابل حل است

خبرگزاری رساـ امام جمعه موقت کاشان جنگ ائتلاف اعراب علیه مردم یمن را جنگی نیابتی از سوی استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی دانست و گفت: راه مقابله با مزدوران در تمام کشورها تحت سلطه استکبار، استفاده از آراء مردم و حضور سیاسی محکم توده های میلیونی مردم در سرنوشت خود و اعلام نظر نسبت به حاکمیت آن کشورها است.
حجت الاسلام علي احتشام

حجت الاسلام علی احتشام، امام جمعه موقت کاشان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: جنگ ائتلاف اعراب علیه مردم سلحشور یمن، جنگی نیابتی از سوی استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی است.

وی افزود: شکست های متعدد استکبار از نیروی های مقاوم منطقه در کشورهای لبنان، فلسطین، سوریه و عراق زمینه ای شد تا جنبش شیعی یمن بتواند در برابر خواسته های دیکته شده سعودی بایستد.

حجت الاسلام احتشام گفت: رژیم سعودی به پشتوانه حمایت های آمریکا و اسرائیل و دولت های مرتجع منطقه به دنبال دستیابی به خواسته های ناکام هم پیمان خود اسرائیل در غزه و لبنان است تا بتواند با تجاوز به کشور یمن به آن خواسته ها دست پیدا کند.

امام جمعه موقت کاشان جنگ ائتلاف عربی بر علیه جوانان یمن را با هدف جلوگیری از گسترش جنبش مقاومت و بیداری اسلامی در منطقه دانست و اظهار امیدواری کرد: مردم یمن مانندگذشته با ایستادگی خود نقشه های آل سعود و حامیان آنها را نقش بر آب کنند و با پیروزی قریب الوقوع بتوانند بار دیگر حقانیت پیام روشن انقلاب اسلامی را برای تمام دنیا و خصوصا مردم منطقه به اثبات برسانند.

به گفته وی، دنیای غرب به دنبال حفظ منافع مادی خود است، بنابراین سازمان ملل و شورای امنیت و گروه های به اصطلاح حامی حقوق بشر ابزارها و حربه هایی برای حفظ منافع مستکبران جهانی هستند.

وی افزود: مستکبران هرگاه ابزاری مانند حقوق بشر، آزادی، دموکراسی و شعار حمایت از مردم، برای حفظ منافع آنها مؤثر باشد از آن استفاده می کنند و اگر روزی شعار حمایت از مردم و آزادی و مقابله با کشتار مردم و کودکان با منافع آنها همسو نباشد، نه تنها اعتراضی نخواهند کرد، بلکه سکوت و حتی از متجاوزان حمایت می کنند.

 

تنها راه مقابله با مشکلات یمن، مراجعه به آراء مردم است

وی سیاست های یک بام و دو هوای مستکبران جهانی را در راستای استفاده ابزاری از نهادهای بین المللی برای استعمار ملت های محروم دانست و تأکید کرد: راه مقابله با مزدوران در تمام کشورها تحت سلطه استکبار، استفاده از آراء مردم و حضور سیاسی محکم توده های میلیونی مردم در سرنوشت خود و اعلام نظر نسبت به حاکمیت آن کشورها است.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب حتی در مقابل دولت نامشروع اسرائیل، انتخابات آزاد در سراسر گستره فلسطین را پیشنهاد کرد، افزود: این راهکار تنها برای فلسطین اشغالی موضوعیت ندارد، بلکه در هرکجای جغرافیای سیاسی عالم، اگر کسانی در برابر قدرت حاکمه و نظام خود با جنبش و جوشش مردمی ایستادگی کردند، تنها راه برون رفت از مشکلات، مراجعه به آرای عمومی است.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: اگر راه حل نظامی کلید حل مشکلات بود، در ویتنام، افغانستان، عراق و سوریه می توانستند مشکلات را حل کنند، از این رو سعودی ها به زودی در جنگ نیابتی خود شکست خواهند خورد، چرا که قدرت آل سعود از اسرائیل کمتره بوده و قدرت جنبش یمن نیز از فلسطین بیشتر است./1307/ت302/ف

ارسال نظرات