۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۵۴۹۹۰
استاد حوزه علمیه قائمشهر:

همدلی و همزبانی دولت و ملت نقشه راه کشور است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر گفت‌: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت در جهت رسیدن به چشم انداز بیست ساله، نقشه راه کشور است.
معاون تهذيب حوزه علميه امام صادق قائمشهر

حجت الاسلام روح الله حجازی نیا، استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر با اشاره به اصل 110 قانون اساسی که یکی از وظایف رهبری تعین سیاست های کلی نظام است، گفت: رهبر معظم انقلاب در جهت تحقق برنامه های نظام اسلامی راهبردهای اصلی کشور را بیان می کنند و این راهبردها نقشه راه کشور است.

 

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر ادامه داد: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت می تواند رابطه ای صمیمی بین دولت و ملت برقرار و زمینه اقتدار نظام اسلامی در برابر دشمنان را فراهم کند.

 

وی با بیان این که در حوزه های علمیه شعار همدلی و همزبانی به مراتب باید بیشتر از بخش های دیگر باشد، اظهار داشت: مسؤولان حوزه ها باید نیاز امروز طلبه ها را شناسایی کنند و طلاب نیز نسبت به قوانین اجرایی مدارس تمکین کنند.

 

محقق و پژوهشگر فلسفه و کلام اسلامی با اشاره به نقش امروز حوزه های علمیه در جامعه بیان داشت: نقش امروز حوزه ها همانند نقش امام و امت است که می تواند در همه زمینه ها ورود پیدا کند.

 

وی اظهار داشت: مسؤولان باید دروس حوزه را متناسب با زمان امروز طرح ریزی کنند و طلاب نیز مطالبه گری داشته باشند و این تجلی معنای همدلی و همزبانی در حوزه است که نباید در حد شعار باقی بماند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به توان لوزان اشاره کرد و با بیان این که این توافق باید از جهت حقوقی و سیاسی مورد بررسی قرار گیرد، عنوان کرد: نمی توان به سرعت این بیانیه را مثبت یا منفی ارزیابی کرد، بلکه باید از لحاظ سیاسی و حقوقی مورد بررسی قرار گیرد و عکس العمل دشمنان نیز در این زمینه حائز اهمیت است.

 

حجت الاسلام حجازی نیا ادامه داد: تردید دشمنان نسبت به بیانیه لوزان نشان دهنده این است که بیانیه خوبی است و در صورتی ثمرات مناسبی را به همراه دارد که ضمانت اجرایی داشته باشد.

 

استاد حوزه و داشگاه با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته ای گفت: بیانیه نمی تواند فصل الخطاب باشد و حتماً باید به صورت توافق یاشد و همه تحریم ها در همان روز توافق لغو شود.

 

پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به این که ایران اسلامی از لحاظ بین المللی کشور قدرتمندی است، عنوان کرد: بیانیه لوزان نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام حجازی نیا در خصوص تحرکات عربستان در منطقه و حمله به مردم بی گناه یمن اشاره کرد و ادامه داد: هیچ انقلابی به وسیله تحرکات نظامی سرکوب نمی شود و عربستان و متحدانش به یقین بازنده اصلی این جنگ هستند.

 

استاد حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، حمله عربستان به یمن را توطئه استکبار دانست و گفت: مغفول ماندن قضیه فلسطین، فراموش شدن جریان تکفیری داعش، و جبران شکست ها در جنگ با عراق و افغانستان از اهداف استکبار جهانی است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به تعلیق حج عمره در چند روز گذشته اظهار داشت: متأسفانه در جریان فرودگاه جده حیثیت عمومی مردم ایران خدشه دار شد، اما از طرفی جنبش مردمی در اعتراض به این کار به وجود آمد تا با تعلیق حج مستحبی کشور عربستان از مردم ایران عذرخواهی کند و خاطیان را به اشد مجازات برساند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات