۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۵۵۱۸۹
حجت الاسلام طاهری:

ماه رجب بهترین فرصت برای عروج معنوی طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب ابتدا باید خلأ معنویت را در وجود خود پر کنند، گفت: تا زمانی که این خلأ جبران نشود نمی توان معنویت را به جامعه منتقل کرد.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که حلول سال 94 با ایام فاطمیه مصادف بود، گفت: ایام فاطمیه رنگ و بوی فاطمی به سال جدید داد.

 

وی با اشاره به این که سال تحصیلی ویژه دانش آموزان، سال زراعی ویژه کشاورزان است، افزود: سال عبادی مربوط به طلاب و روحانیان است که ماه های رجب، رمضان و شعبان از ماه های عبادی محسوب می شوند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که فلسفه آفرینش انسان عبادت خداوند متعال است، تصریح کرد: انسان هر چه خدا شناس باشد به حتم خداترس تر خواهد بود.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که ماه رجب آغاز سال عبادی است، خاطرنشان کرد: این ماه بهترین فرصت برای عروج معنوی طلاب است.

 

وی با بیان این که روزه گرفتن در ماه های رجب، رمضان و شعبان بر پیامبر گرامی اسلام واجب بود، ادامه داد: این ماه های ارزشمند بهترین فرصت برای خانه تکانی درون است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب ابتدا باید خلأ معنویت را در وجود خود پر کنند، تصریح کرد: تا زمانی که این خلأ جبران نشود نمی توان معنویت را به جامعه منتقل کرد.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که اعتکاف یکی از برنامه های ارزشمند ماه رجب است، گفت: مهم تر و ارزشمند تر از این برنامه معنوی، روزه گرفتن در این ماه است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

 

وی با بیان این که خداوند از روی شدت علاقه روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را واجب کرده است، افزود: طلاب باید ازاین فرصت های ارزشمند معنوی برای تقویت تقوا و معنویت در درون خود بهره گیرند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب دو رسالت در حین تحصیل و دو رسالت بعد از پایان تحصیل در حوزه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: علم آموزی و کسب تقوا و کمال مهم ترین رسالت طلاب در دوران تحصیل است.

 

حجت الاسلام طاهری تصریح کرد: تبلیغ دین و ارزش های اسلامی و همچنین رساندن خود به آن مرتبه و مرحله ای که مردم توقع دارند دو رسالت طلاب پس از دوره فارغ التحصیلی است.

 

وی با بیان این که طلاب وروحانیان امروز ادامه دهنده راه انبیاء و اولیای الهی هستند، خاطرنشان کرد: طلاب باید آن صفاتی را که در ائمه اطهار(ع) بود را در خود تقویت و نهادینه کنند و رسیدن به این مرحله بدون بهره گیری از فضائل ماه رجب امکان پذیرنیست.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که تجلی اعظم که همان بعثت نبی مکرم اسلام است در ماه رجب اتفاق افتاد، گفت: طلاب نباید فضائل این ماه الهی را به راحتی ازدست دهند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات