۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۵۵۲۰۸
آیت الله خاتمی خبر داد؛

تعداد نمایندگان مجلس خبرگان افزایش می یابد/ برگزاری اجلاسیه هجدهم در شهریورماه

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سید احمد خاتمی در نشستی خبری از افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری خبر داد و اعلام کرد که هجدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری در شهریورماه سال جاری برگزار می شود.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در تاریخ 26 فروردین در دفتر تهران دبیرخانه مجلس رهبری با حضور حضرات آیات و حجج اسلام آقایان یزدى، هاشمى شاهرودى، بوشهرى، خاتمى و رئیسى برگزار شد.

 

به همین مناسبت آیت الله سیداحمد خاتمی عضو هیت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران رسانه های جمعی استان قم در محل دبیرخانه خبرگان مصوبات این جلسه را تشریح کرد.

 

آیت الله خاتمی در این نشست خبری گفت: بر اساس مصوبه خبرگان 13 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری افزوده خواهد شد.

 

مهم ترین مصوبه این جلسه افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بود که به تصویب اعضا رسید.


1. در این جلسه، نخست نامه دکتر رحمانى فضلى وزیر کشور مبنى بر اجراى ماده2 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبرى در خصوص افزایش تعداد نمایندگان این مجلس مورد بررسى و تصویب قرار گرفت و کمیسیون آیین نامه موظف شد سازوکارهاى لازم را در این راستا تدوین نماید. بر این اساس مصوب شد 13 نفر به اعضای کنونی مجلس خبرگان رهبری افزوده شود. از این رو تعداد نمایندگان استان آذربایجان غربی از 3 به 4 نفر ، استان اصفهان از 5 به 6 نفر ، استان تهران از 16 به 20 نفر ، استان خراسان رضوی از 6 به 7 نفر، استان خوزستان از 6 به 7 ، استان سیستان و بلوچستان از 2 به 3 نفر، استان فارس از 5 به 6 نفر ، استان کرمان از 3 به 4 نفر و استان البرز پس از جدا شدن از استان تهران 2 نماینده در مجلس خبرگان رهبری خواهد داشت.


2. مقرر شد جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیونهاى مجلس خبرگان در تاریخ 21 خرداد 1394 در محل دبیرخانه در قم برگزار گردد.


3. طبق مصوبه هیئت رئیسه هجدهمین اجلاسیه رسمى مجلس خبرگان رهبرى در تاریخ‏هاى دهم، یازدهم و دوازدهم شهریور ماه برگزار مى‏شود.


همچنین هیئت رئیسه محترم مجلس خبرگان رهبرى در راستاى پیگیرى مطالبات و پیشنهادات اعضاى محترم که در هفتمین جلسه مشترک اعضاى هیئت رئیسه و رؤساى کمیسیون‏ها مطرح شده بود.

 

موارد ذیل را مورد تأکید قرار دادند:


1.ضرورت تعامل و همکارى هر چه بیشتر بین حوزه‏هاى علمیه شیعه و اهل سنت و ارائه راهکارهاى علمى جهت مقابله با جریانات تکفیرى.


2. یکى دیگر از مباحث جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبرى که مورد تأکید قرار گرفت گنجاندن معارف اهل بیت علیهم السلام با کمک کارشناسان دینى در متون کتب درسى مقاطع مختلف تحصیلى دانش‏آموزان از سوى سازمان برنامه‏ریزى و تدوین متون کتب درسى وزارت آموزش و پرورش بود.


3. هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبرى، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات ارزشمند دست اندرکاران امور فرهنگى به ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه پیشنهاد داد در راستاى تقویت مبانى دینى، فرهنگى و مذهبى زائران حرم اهل بیت، بقاع متبرکه و حرم امام‏زادگان علیهم السلام از ظرفیت‏هاى معنوى این اماکن مقدس هر چه بیشتر استفاده نماید.


4. هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبرى از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى خواست تا در خصوص تسهیل و ارائه راهکارهاى تشویقى و رفع موانع تکثیر نسل و حفاظت از کیان خانواده اقدامات لازم را به عمل آورد. بر این اساس مصوب شد، رییس محترم مجلس خبرگان رهبرى با دعوت از آقاى دکتر قاضى زاده هاشمى وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکى، راهکارهاى تحقق هر چه بهتر این امر را مورد بررسى قراردهند. /924/د102/ج

ارسال نظرات