۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۵۵۳۹۰
امام جمعه موقت کاشان:

دشمن از راه تغییر فرهنگ وارد میدان مبارزه شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: امروز دشمن متوجه شده است برای نفوذ باید از راه تغییر فرهنگ وارد میدان مبازره شود، از این رو رهبر معظم انقلاب از این اقدام دشمن به عنوان تهاجم فرهنگی، غارت فرهنگی و شبیخون فرهنگی نام برد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت شهرستان کاشان در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با تبریک 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی به دلاورمردان شجاع ارتش ایران گفت: امروز در نظام اسلامی ایران ارتش تبدیل به یک نیروی مکتبی قدرتمند مبتنی برفناوری علمی و نظامی است که حضور قدرتمندی درهوا وفضا، زمین و آب های جهانی دارد.

 

 

وی افزود: ارتش قبل از انقلاب اسلامی به عنوان یک ارتش صددر صد وابسته و تأمین کننده منافع ابرقدرت های جهانی در منطقه بود که فرماندهان آن مستقیما از فرماندهان و متشاران آمریکایی دستور می گرفتند و اختیاری از خود نداشتند.

 

 

به گفته وی، ارتش ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها توان ساخت سلاح های مورد نیاز خود را نداشت، بلکه برای تأمین قطعات سلاح های نظامی خود وابسته به آمریکا بود.

 

 

حجت الاسلام اسلامی تبارگفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اقتدار خود را در زرمایش های نظامی با استفاده از سلاح و تجهیزات مدرن و پیشرفته نظامی که به دست توانمند فرزندان ایران اسلامی ساخته شده به نمایش گذاشته است وبه عنوان قدرت اول نظامی منطقه مطرح است.

 

 

حفظ دستاوردهای نظام وظیفه اصلی سپاه است

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به دو مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران در سال 58 و سالروز اعلام انقلاب فرهنگی در سال 59 از سوی امام خمینی(ره) گفت: سپاه پاسداران به عنوان مجموعه ای از جوانان مکتبی و با ایمان و مخلصی هستند که هسته اصلی آن در سال 58  با هدف حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.

 

 

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به این که سپاه پاسداران تنها یک مجموعه صرفا نظامی نیست و بحث نظامی تنها یکی از برنامه های سپاه است افزود: سپاه پاسداران در تمامی عرصه های فرهنگی و اقتصادی که در راستای حفظ نظام و دستاوردهای نظام باشد فعالیت دارد.

 

 

به گفته وی، قرارگاه خاتم الانبیا سپاه، امکانات نظامی خود را در زمان صلح دراختیار بخش اقتصاد و سازندگی کشور گذاشته است و سال گذشته نیز رییس جمهور برای برنامه تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور از سپاه دعوت کرده است.

 

 

امام جمعه موقت کاشان، سپاه پاسداران را از ذخیره های انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: دلاورمردی های سپاه در کردستان و 8 سال دفاع مقدس به گونه ای بودکه امام خمینی(ره) گفت، اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

 

 

تمامی عرصه های جامعه تحت تأثیر فرهنگ جامعه است

 

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به این که نهضت پیامبر، انبیای الهی و انقلاب اسلامی ایران در راستای انقلاب فرهنگی و اصلاح فرهنگ جامعه است تأکید کرد: اگر فرهنگ جامعه اصلاح شود همه عرصه ها اصلاح خواهد شد، چرا که همه عرصه های جامعه تحت تأثیر فرهنگ آن جامعه قراردارد.

 

 

وی افزود: امروز اگر کسی قصد عمل صالح دارد و هدف او جهاد  است باید در راه اصلاح فر هنگ جامعه تلاش کند، یعنی همان کاری که دشمن عکس آن را انجام می دهد و برای نفوذ در انقلاب و ملت به جای دخالت نظامی، استفاده از ابزار فرهنگ کم هزینه اما کاربردی تر را در دستور کار خود قرارداده است.   

 

 

به گفته وی، امروز دشمن متوجه شده است برای نفوذ باید از راه تغییر فرهنگ وارد میدان مبازره شود، از این رو رهبر معظم انقلاب از این اقدام دشمن به عنوان تهاجم فرهنگی، غارت فرهنگی و شبیخون فرهنگی نام برد.

 

 

ماه رجب، ماه استغفار و دعا و تقویت ایمان است

 

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب از این ماه به عنوان ماه استغفار و دعا و تقویت ایمان نام برد  و با تأکید بر تقویت ایمان یادآورشد، انسان در مسیر زندگی دچار چالش ها و لغزش هایی است که تنها راه قرارگرفتن در مسیر الهی تقویت ایمان و داشتن ایمان قوی است.

 

 

حجت الاسلام اسلامی با بیان این که همانگونه که فصل بهار همراه با نسیم های بهاری است گفت:  عمر انسان نیز گاهی همراه با نسیم های رحمانی است که باید مراقب بود تا خود را در مسیر نسیم های رحمانی قرار دهیم.

 

 

حضور علی بن باقر درمشهد اردهال بیانگر جلالیت و سابقه تشیع در این منطقه است

 

 

وی در ادامه با  تسلیت 27 جمادی الثانی سالروز شهادت علی بن باقر(ع)،  اولین سفیر اهل بیت در ایران گفت: حضور علی بن باقر(ع) فرزند بلافصل امام باقر در مشهد اردهال کاشان و ایران، بیانگر جلالیت این امامزاده واجب التعظیم و سابقه تشیع ایران در این منطقه از کشور است.

 

 

حجت الاسلام اسلامی تبار از علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، حضرت معصومه در قم، عبدالعظیم حسنی در شهر ری و احمد بن موسی‹‹ شاه چراغ›› در شیراز به عنوان چهار امامزاده دارای سند در ایران نام برد و از مسؤولان خواست به گونه ای برنامه ریزی کنند که زائرین حرم حضرت معصومه ، عبدالعظیم حسنی، احمد بن موسی، امام رضا و حتی زائرین خارجی این اماکن، از کرامات و زیارت علی بن باقر(ع) این امامزاده واجب التعظم در مشهد اردهال کاشان نیز بهره مند شوند.

 

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به این که علی بن باقر(ع) امامزاده ای است که نه تنها به مردم اردهال و کاشان بلکه به همه ملت ایران و مسلمانان تعلق دارد گفت:  اگر علی بن باقر(ع) درست به مردم معرفی شده بود همه زائرین اماکن مقدس ایران در مشهد، قم، شهرری و شیراز، مشهداردهال کاشان را نیز در برنامه های زیارتی خود قرارمی دادند.      

 

 

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: علی بن باقر(ع) افتخار ملت ایران و نخستین شهد اهل بیت در ایران است که زیارت این امامزاده واجب التعظیم، ثواب زیارت امام حسین(ع) را دارد و مسؤولان کشور باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا حضرت از غربت خارج شود./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات