۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۵۵۶۵۴
کارشناس مسائل دینی:

عبادت، جهاد و انتظار فرج مهم‌ترین خواسته امام زمان است

خبرگزاری رساـ کارشناس مسائل دینی گفت: امام زمان خدا نیست اما درباره جایگاه امام زمان بعد از جایگاه خدا هرچه گفته باشیم کم گفته ایم و این معرفت عام و مربوط به همه اهل بیت(ع) است.
محمد مهدي قائمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد مهدی قائمی کاشانی کارشناس مسائل دینی شنبه شب در سلسله نشست های مهدودیت در کانون فرهنگی تربیتی الزهرای کاشان گفت: اگر امروز معرفت به امام زمان خود پیدا نکنیم به مرگ جاهلیت و داعش مرده ایم.

 

وی افزود: امروز نیز متأسفانه جاهلی که معرفت به امام زمان خود ندارند زیاد است که یا خواسته امام زمان خود را نمی دانند و یا این  که اگر هم خواسته امام زمان خود را بدانند، خواسته های خود را مقدم بر خواسته امام زمان خود می دانند.

 

قائمی کاشانی یادآور شد: شرایط به گونه ای است که هنوز آن 312 نفر را نداریم که خواسته امام زمان خود را بر خواسته های شخصی خود مقدم بدانند و این خاصیت افرادی است که معرفت به امام زمان خود ندارند.

 

وی در مورد جایگاه و شخصیت امام زمان گفت: امام زمان خدا نیست اما درباره جایگاه امام زمان بعد از جایگاه خدا هرچه گفته باشیم کم گفته ایم و این معرفت عام است و مربوط به همه اهل بیت(ع) است.

 

قائمی کاشانی گفت: پیامبر اکرم می فرماید، عبادت، جهاد و انتظار فرج مهم ترین خواسته امام زمان است که ناظر بر اعمال ما است و امیر مومنان می فرماید منتظر امر ما، مانند کسی است که در راه خدا در خون خود دست و پا می زند و از این مهمتر ثواب منتظر، ثواب شهید در جنگ بدر و احد و در رکاب پیامبر است.

 

این کارشناس مسائل دینی با تأسف از عدم استقبال از جلسات سلسله نشست های مهدویت گفت: 120 هزار نفر از مردم زمان امیرمومنان به حضرت تبریک گفتند اما زمان اجرا و عمل، تنها سه نفر باقی ماندند، از این رو در هر زمانی باید امام زمان خود را بشناسی و هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

 

قائمی کاشانی در ادامه با اشاره به این که خداوند 124 هزار پیامبر با 104 کتاب را برای هدایت بشر فرستاد گفت: خداوند 104 کتاب آسمانی از سوی 124 هزار پیامبر فرستاد که هرکدام از این کتاب ها از کتاب قبلی قوی تر و کامل تر است تا می رسد به پیامبر اکرم که قرآن را به عنوان آخرین کتاب فرستاد که قرآن،  نیاز انسان و  بیان کننده همه خواسته های انسان برای همه دوران ها است.

 

وی افزود: کتاب قرآن که همه علوم دنیا در آن قرار داده شده است و تا قیامت برای رسیدن انسان به کمال است برای کسانی مفید است که اعتقاد به ولایت داشته باشند.

 

این کارشناس دینی یادآور شد: برای رسیدن به عبودیت و محقق شدن آن نیاز به قانون و کتاب است و این کتاب یعنی قرآن بدون معلم و مفسر غیر ممکن است.  

 

شایان ذکر است، سلسله نشست های مهدویت همه ماه در آخرین روز از ماه به همت کانون فرهنگی صاحب الامر امام زمان(ع)، شهرستان کاشان در کانون فرهنگی تربیتی الزهرای کاشان برگزار می شود./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات