۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۵۵۷۶۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ماه رجب بهترین فرصت برای ارتقای معنویت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که انسان باید از این فرصت های ارزشمند در راستای سعادت و رستگاری خود استفاده کند، گفت: ماه رجب ماه خدا و ماهی است که رحمت الهی در آن ریزش دارد و باید در مسیر ارتقای معنویت گام برداریم.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین علمی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با گرامی داشت فرارسیدن ماه رجب، گفت: این ماه فرصتی ارزنده برای عبادت به درگاه خداوند متعال است.

 

امام جمعه قائم شهر با بیان این که ماه رجب از فضایل بسیار و گرانقدری برخوردار است، بیان داشت: انسان باید تلاش کند تا از فضیلت های این ماه بزرگ به درستی و آن گونه که شایسته است استفاده کند.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید از این فرصت های ارزشمند در راستای سعادت و رستگاری خود استفاده کند، تصریح کرد: ماه رجب ماه خدا و ماهی است که رحمت الهی در آن ریزش دارد و باید در مسیر ارتقای معنویت گام برداریم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: انسان باید در این ماه نورانی تلاش کند تا در راستای سعادت و تعالی خود حرکت کرده و به دنبال کسب رضایت خداوند منان باشد که برکات و ثمرات بسیاری برای او دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در ادامه ذکر فضایل ماه رجب با تکیه بر روایات راه رفع سختی مرگ را روزه و احترام به ماه رجب دانست و گفت: روزه ماه رجب سبب کاسته شدن از شدت سکرات قبر، عذاب قبر، لغزش بر پل صراط و سختی های قیامت است.

 

امام جمعه قائم شهر با تاکید بر این که روزه  ماه رجب دری از درهای آتش جهنم را می بندد، بیان داشت: انسان باید تلاش کند تا از تعلقات و بندهای دنیوی رها شده و در مسیر خودسازی گام های ارزشمندی بردارد.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام، تصریح کرد: اگر تمام دنیا را طلا کنند از ثواب روزه ماه رجب کمتر است که باید تلاش کنیم بهره معنوی خوبی از لحظه های گرانقدر این ماه گرانقدر داشته باشیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان با تاکید بر این که اهتمام انسان باید در راستای بهره گیری شایسته از فرصت های موجود در دوران ایام زندگی باشد، گفت: ماه رجب به عنوان فرصتی گرانقدر در اختیار ما قرار دارد که باید در مسیر تقرب به پروردگار متعال کوشا باشیم./950/ت302/ب1

ارسال نظرات