۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۵۶۴۰۴
امام جمعه دزفول:

ماه رجب فرصتی برای آغاز بندگی اولیای الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول با اشاره به این که ماه رجب فضیلت بالایی دارد که مسلمانان باید استفاده کامل را از آن ببرند، بیان داشت: ماه رجب فرصتی برای آغاز بندگی اولیاء الهی است.
حجت الاسلام قاضي دزفولي ، امام جمعه دزفول

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که ماه رجب فصل آغاز عبودیت و بندگی اولیای الهی است، بیان داشت: ماه رجب فرصتی است که بندگاه خالص خداوند در این ماه حرکتی در جهت تکامل خود آغاز کنند.

وی ادامه داد: بندگان خدا با استمرار حرکت عبادتی خود در ماه رجب در ماه های شعبان و رمضان و درک شب های قدر می توانند این مسیر را به انتها مقصد خود برسانند.

امام جمعه دزفول با اشاره به این که خداوند برای انسان در مقاطعی از عمر آنها فرصت های قرار داده که جایگزین دیگری ندارند، اظهار داشت: ماه رجب یکی از فرصت های است که جایگزین دیگری ندارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با اشاره به کلام امام علی(ع) درباره این که «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیّر» تأکید کرد: اولیاء الهی از فرصت های همچون ماه رجب کمال استفاده را خواهند برد.

معرفت نسبت به ماه رجب ضرورتی برای استفاده کامل از این ماه است

حجت الاسلام قاضی دزفولی تصریح کرد: مسلمانان با معرفت نسبت به فضیلت و عظمت ماه رجب می توانند از این فرصت طلایی استفاده کامل و جامعی را ببرند.

وی گفت: در روایات ذکر شده که در روز قیامت خداوند رجبیون را ندا می زند که این نشان دهنده امتیاز و مقام بالا این گروه است.

امام جمعه دزفول اظهار داشت: دستورالعمل های که اهل بیت(ع) به عنوان هدایت‎گر بشریت برای مسلمانان تبیین کردند را باید سرمشق زندگی خود قرار دهیم تا بتوانیم از فرصت ماه رجب استفاده کاملی را ببریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول خاطرنشان کرد: برخی مسلمانان نسبت به دانشی که دارند کمتر عمل می کنند و تنها جنبه نظری خود را تقویت می کنند که این عمل صحیحی نیست؛ بنابراین مسلمانان همواره باید میزان عمل به دستورات الهی را ارزیابی کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان سخنی از آیت الله بهجت درباره حل مشکلات و گرفتاری ها یادآور شد: از ایشان سؤال شد که چگونه می توان از مشکلات و گرفتارها رهایی پیدا کرد که آن عالم ربانی استغفار را راه حل این مسأله معرفی کردند؛ امکان استغفار در ماه رجب از برکات این ماه است.

وی بیان داشت: اگر بنده ای در این ماه امکان استغفار برای او فراهم شود و از این راه به درجه قرب الهی نایل شود در حقیقت می تواند توفیقات بسیاری را کسب کند.

اعتکاف از سنت های حسنه ماه رجب است

امام جمعه دزفول با اشاره به این که اعتکاف یکی از سنت های حسنه ماه رحب است ادامه داد: دوری جستن از مادیات و غیر خدا و پیوند با رب و فراهم کردن راه برای قرب الهی پیام مهم اعتکاف است.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول در پایان ابراز داشت: اعتکاف قانون و چارچوبی دارد که مسلمانان نسبت به پیروی از این مسأله، همراه با اخلاص و معرفت بیشتر ثمره ای بالاتری به دست خواهند آورد./9453/ت302/ب2

ارسال نظرات