۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۵۶۶۳۷
مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیان:

ماه رجب و شعبان مقدمه‌ای برای درک بهتر فضیلت رمضان است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیان با بیان این که ماه رجب و شعبان مقدمه ای برای درک بهتر رمضان است اظهار داشت: هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، به اندازه مسیر یک سال از جهنّم دور و هرکس سه روز از آن ماه را روزه بدارد، بهشت بر او واجب مى شود.
حجت‌الاسلام سرلکيان، مشاور استاندار مرکزي در امور روحانيان

حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب با بیان این که از جمله ماه‌هایی که در فضیلت آن روایات بسیاری از معصومان(ع) رسیده، ماه رجب است، گفت: رجب از ماه های بافضیلت است و عاملین به اعمال آن را «رجبیون» نامند.


مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیان اظهار داشت: هفتمین ماه از سال هجری قمری رجب نام دارد که نباید فضیلت آن را به بوته فراموشی سپرد، زیرا در میان ماه‌های دوازده ‏گانه تنها و بدون ائتلاف با ماههای دیگر از حرمت و قداست ‏برخوردار است.

 

حجت‌الاسلام سرلکیان با بیان این که ماه رجب مقدمه ای برای درک بهتر رمضان است، تصریح کرد: هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، به اندازه مسیر یک سال از جهنّم دور و هرکس سه روز از آن ماه را روزه بدارد، بهشت بر او واجب مى شود.



مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیان بیان داشت: رسول اکرم(ص) فرموده ‏اند: رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به پای آن نمی ‏رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد، خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‏‌شود.

 

حجت‌الاسلام سرلکیان با اشاره به این‌که ماه رجب، سراسر نور و فضیلت و رحمت است گفت: یکى از کارهاى مهم و شایسته در ماه رجب، کمک به مستمندان است و از امام صاد(ع) از پدران گرامیش از امام على(ع) نقل مى کند که آن حضرت فرمود: «هرکس به خاطر خدا در ماه رجب صدقه بدهد، خداوند وى را آنچنان اکرام فرماید که نه چشمى دیده و نه گوشى شنیده و نه بر قلب انسانى خطور کرده باشد».

 

مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیان اظهار داشت: از امام رضا(ع) روایت شده است؛ هر که به اشتیاق ثواب، روز اول ماه رجب را روزه بدارد، خدای عزوجل، بهشت را بر او واجب گرداند؛ هر که روز وسط رجب را روزه بدارد، می تواند دو قبیله (پرجمعیت) مانند ربیعه و مضر را شفاعت کند؛ و هر که روز آخرش را روزه بدارد، خدای عزوجل او را از پادشاهان بهشت گرداند و شفاعتش را دربارة پدر، مادر و همة بستگان و آشنایان و همسایگان بپذیرد، گرچه در میان آنها مستحقان دوزخ باشند.

 

حجت‌الاسلام سرلکیان در ادامه با اشاره به این که ماه رجب و شعبان دارای جنبه آماده‌سازی برای ورود به رمضان هستند خاطرنشان کرد: ماه رجب ماه بندگی و استغفار است و همچنین ماه رجب در اجابت دعا و جلب عنایت خداوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. /842/ت302/ح

ارسال نظرات